Abans no em passava
Hola, no sabia ben bé on escriure aquesta consulta però finalment he optat per posar-la aquí.
Resulta que fa un temps (aproximadament un any) que m’entrebanco moltíssim al parlar, i abans no em passava. A les matèries de llengüa escric bé i tot però per exemple a l’hora de fer una presentació m’entrebanco i quan estic amb les amigues de sempre o amb altra gent parlant també m’equivoco molt al parlar i no ho faig amb fluidesa. No és cosa de nervis perquè si no ja ho hauria notat però no sé per què em pot estar passant això. Fins i tot he intentat parlar més lent i tot però em segueixo equivocant i encallant igual en les paraules. Podria ser un inici de tartamudesa? Què podria fer?
Gràcies
Laura Centellas

Hola!
Això pot passar perquè el teu cap va més ràpid que la teva boca. És a dir, vols dir tantes coses a la vegada que la teva boca no les pot dir al mateix ritme i per això t'entrebanques!
També és possible que, com que t'has centrat en això, ara en siguis molt més conscient i fins i tot s'hagi accentuat (per la pròpia atenció que hi poses).
Finalment, totes les persones ens entrebanquem en parlar, diem alguna cosa malament o no vocalitzem del tot bé. No passa res. I si et preocupa molt, pots demanar hora a un/a logopeda per tal que et faci una valoració. Com ho veus?
Una abraçada!
La Laura Centellas