molt depre
Hola, doncs la meva novia té depressió de fa mesos i fa poc em va dir que es volia morir i suïcidar.. Es sent buida, sense ganes de res des de fa temps, sent que no l'apoya ningú, ni família ni amics (excepte jo, encara que a ratos se sent decepcionada per mi perquè apenes puc estar per ella perquè estudio i treballo) i mil problemes mes que té que entenc que es senti malament; va perdre la feina, va deixar estudis, no es pot pagar coses, i també la nostra relació està una mica sensible per tot el que ha passat aquest últim any... No és el primer cop que em diu que es vol suïcidar, quan ella estava realment malament també m'ho va dir... que jo sàpiga no ho ha intentat. No sé fins quin punt està tan malament; si de veritat vol desaparèixer o es troba molt sola actualment i extrema els fets (normalment sol fer bastant drama per coses). En quant a fer teràpia només en faig jo a pesar que no vegi molta millora, i ella es mostra contrària a anar-hi perquè no li servia de res quan anava fa anys, i a sobre no pot pagar res. Pren antidepressius que li van receptar però passen d'ell els metges, suposo que per la saturació que deu haver i no sap si ha de canviar de medicació perquè des de luego que no li serveix de gaire, es sent pitjor...Quan mho va explicar em va entrar ansietat horrible.
Que em recomaneu fer?
Moltes gràcies.
Laura Centellas

Hola!
Per una banda és important que la teva parella rebi ajuda professional (ja sigui pública o privada). Aquests sentiments que té són importants i no podem deixar-los passar. Què hi diu la seva família? Has pogut parlar-hi?
T'aniria bé trobar algun suport per ajudar la teva parella, cal que no et sentis l'únic responsable. Hi ha persones que també poden participar de la seva millora. Busca aquest suport (per tu i per ella).
Per altra banda, si sents que la teràpia no t'està ajudant, parla-ho amb el/la professional que et porta i comenteu aquesta sensació de "no avançar". Pot ser que sigui real o pot ser que les teves expectatives de millora no siguin del tot ajustades. Confia en la teràpia i aboca-hi tot el que sents, és l'única manera d'avançar.
Una abraçada!
La Laura Centellas