Possible causa ansietat
Hola aquest mes vaig fer una consulta sobre la sensació de que tinc un nus al coll, vosaltres em vau respondre aixo:
“Aquesta sensació que descrius té molt a veure amb l'ansietat. Hi ha algun tema que et preocupi? Creus que estàs assumint més tasques de les que realment pots? Sents que portes molt temps carregant algun pes?
La sensació física (aquest nus que expliques) és la manera que té el cos d'assenyalar-te que hi ha quelcom que està fallant a la teva vida”
He estat dies intentat descobrir pel meu compte la causa i crec que l’he trobada, no se si podria ser això o es alguna altra cosa, bueno hos explico el que crec que es... Crec que si hi ha un tema que em preocupa es que literalment la meva vida social es redueix a 2 persones, ja que no confio en la gent i només em mostro com soc a les persones que després de passar uns mesos amb mi considero que son de confiança. A la meva classe tothom menys les meves dos amigues m’ignoren a classe, però parlen amb elles i tot, però amb mi no, l’any passar parlàvem i tot el rotllo be però pel confirment només em van continuar parlant elles, al torna al isnti bueno tot anava mes o menys com sempre però al pas dels mesos s’han distanciat, es com si fos invisible, només em parlen per interes, ja que soc “la cerebrito” de la classe, les úniques converses que tinc amb ells son x sisplau em pots passar els deures d’això, em pases apunts d’allò, com es tenir de fer la redaccio, vols fer el treball amb mi? Això el fa sentir com la x que es molt bona nena i a classe sempre es portà be però soc molt mes que això però no els hi puc demostrar perquè se que no em mereixen, només m’utilitzen joder. M’estic plantejant de dir als meus pares si l’any que ve puc començar de nou, en una altre institut en un altre lloc, fora del meu poble, lluny d’ells perquè ja estic farta, se que allà també hi haurà aprofitats però em podré mostrar com una persona nova, no seré la bona nena que treu excel·lents a tot sabeu, podré ser algo més o espero que així sigui, almenys no em sentiré tant jutjada com em fan sentir ells no?
Que opineu? M’ha costat dies arribar a aquesta conclusió i lligar-ho tot, podria ser la causa de tot això o tindria de continuar buscant?
Laura Centellas

Hola!
Pel que expliques, sembla que aquesta situació social podria explicar aquest nus al coll. Llavors et toca buscar la manera de resoldre aquesta situació.
Pots intentar canviar d'institut o bé pots intentar canviar la dinàmica dins la classe i deixar de ser la "bona nena". És a dir, no tens cap obligació de deixar els apunts, ni d'explicar com s'han de fer els treballs. Tens tot el dret a dir que ho demanin al professor/a, per exemple.
Per altra banda, volem destacar la teva capacitat per seleccionar les persones que vols al costat. No tothom és capaç de fer-ho i de seguida creuen que els coneguts son amistats. I no és així. És important prendre'ns un temps per conèixer les persones i decidir si les volem a la nostra vida o no.
Parla amb la teva família sobre com et sents i busqueu una solució conjunta. Et sentiràs molt millor!
Una abraçada!
La Laura Centellas