Problema
Hola, a la meva classe hi ha un noi q em cau bé i q parlem i eso a classe (no estic parlant de coses amoroses, no m'agrada el noi). El q passa és q hi ha moments en els que està molt borde i altres q està súper majo. El q feia fins fa poc era insultar-me (ni de males ni tampoc de bon rotllo. Ho fa per cridar l'atenció. Insulta a tothom) però jo li vaig dir q no m'afectava i com q va veure q era veritat ha parat de fer-ho. Però ara ha buscat alguna altre cosa per sentir-se superior q és donar-me collejas així fluixetes però q sí q em molesten.
Ja sé q pensareu q llavors no hauria de ser el meu amic, però jo vull ajudar-lo. En el fons és molt bona persona i si fa això és pq no està bé i, per sentir-se millor, fa sentir pitjor als altres. Llavors em podríeu dir que li puc dir pq pari d'insultar a la gent i de "pegar"?
Moltíssimes gràcies!
Laura Centellas

Hola!
Primer de tot, recordar-te que no és responsabilitat teva. Ell ha d'assumir el seu problema i demanar ajuda, si la vol. No pots canviar una persona si aquesta no vol canviar. No et toca a tu resoldre-li les dificultats de relació.
Tot i així, pots prendre diferents camins per veure si hi ha algun tipus de reacció:
- comentar-ho a tutoria i demanar fer algun tipus de dinàmica de grup per tal que tothom se senti més integrat.
- parlar directament amb aquest noi i dir-li el que creus que passa.
- ser molt ferma i posar límits a aquests cops que et dona. Apartar-te si segueix amb aquesta actitud.
Has de buscar la formula que millor funcioni amb la teva manera de ser i et faci sentir còmode. Si ho necessites, parla amb algú de l'institut i explica-li el que et passa.
Una abraçada!
La Laura Centellas