Dubtess
tinc 14 anys i encara no mha baixat la regla (aixo no em preocupa pq sé q hi ha gent que li baixa més tard, més d'hora, etc...) el que si que em "preocupa" es que no se si per aixo, no puc mantenir relacions sexuals amb penetració... També, en la meva intimitat quan intento masturbarme, no sento res, en el forat de la vagina, no noto res noto com una "tapa" no se si mexplicho
Laura Centellas

Hola,
Com bé dius, hi ha persones que tenen la primera menstruació abans i d'altres que més tard, així que en principi pots estar tranquil·la i seguir amb les teves revisions mèdiques per anar valorant que el teu desenvolupament va seguint el ritme correcte.
Que no tinguis la menstruació no està relacionat amb que sentis plaer o no, ni que tinguis dificultats amb la penetració. El que et recomanaríem primer de tot és augmentar el teu autoconeixement, primer a través de l'exploració visual. Mira els teus genitals, localitza cada una de les seves parts i familiaritza't amb ells. Recorda que el clítoris serveix única i exclusivament per proporcionar-nos plaers, però no es tracta de tocar-lo simplement, sinó que és important està connectada i centrada en allò que estem fent, en pensaments eròtics que potenciïn la nostra excitació, etc.
Si et ve de gust introduir un dit a la teva vagina, vés a poc a poc i important que la zona estigui ben lubricada. Amb l'excitació la lubricació anirà augmentant i hauria de resultar-te més fàcil. Pensa però, que dins de la vagina no se sent tant plaer com quan acaronem la zona del clítoris. És completament normal.
Si tot i així, segueixes tenint dificultats, t'animem a consultar-ho amb la llevadora o ginecòloga, perquè pugui valorar si tot està correctament.
Una abraçada ben forta i moltes gràcies per la confiança!
Mariona Busto
Psicologia - Sexualitat - Parella
@marionabusto
La Laura Centellas