Estudis
Hola.
L’any que ve començaré el batxillerat científic, i fa temps que estic pensant en canviar d’institut perquè no m’agrada on estic (és un dels pocs a la meva ciutat). En realitat m’anava a canviar aquest curs, però per la pandèmia no va ser possible.
Estic dubtant perquè, per una banda, seria més còmode quedar-me on estic, perquè encara que no m’agradi, conec al professorat, la manera de doanr les classes, està prop de casa i no crec que les notes fossin cap problema.
I l’altre que havia mirat està a uns 45 min anant en tren i un tros a peu. No és molt lluny, però s’ha de tenir en compte. Tampoc conec el professorat ni cap estudiant d’allà; només m’és familiar l’institut d’haver anat a un concurs de matemàtiques, i em va agradar molt.
La cosa és que necessito canviar d’aires, mentalment em trobo fatal, i aquest curs ha sigut molt avorrit i difícil. La pandèmia també ha tingut a veure, però el problema és de l’institut des de fa molt. Sento que perdem el temps a la majoria de classes (no sóc l’únca), i coses que triguen a explicar 1 mes, el dia d’abans m’ho puc llegir tot i treure un exel.lent a l’examen (que ara no em serveix per a res però).
Al batxiller serà diferent, espero, però ja sé més o menys per on aniria la cosa, per això penso que les notes no serien un problema, que al cap i a la fi és el que es té en compte en la vida.
Però mentalment no em veig cursant dos anys més aquí, a més vindrà gent nova que ja conec i no em duc molt bé…
Avui, de pensar que m’hauria de quedar dos anys més aquí, m’ha entrat un desànim, unes ganes de no viure i de plorar molt fortes.
No tinc vida social pràcticament (sobretot aquest curs perquè cada vegada que queden incompleixen totes les mesures que poden), així que la meva vida és de casa a l’institut i de l’institut a casa. Pràcticament no dormo, i encara que ara mateix estic millor que fa uns mesos, segueixo sense trobar-me bé.
No sé com explicar-ho, però em sento fatal (alguns temes personals varis ho empitjoren), i cada dia ploro sense daber per què. Però he de fer com si res perquè les meves amigues necessiten la meva ajuda.
En fi, la qüestió és que no sé si canviar-me d’institut i pensar en la meva salut (també cap la possibilitat de que sigui pitjor l’ambient, però ho veig difícil), arriscant-me a baixar les notes en un moment tan important perquè vull anar a la universitat, o quedar-me on estic i assegurar-me les notes.
(No tinc cap altre institut com a opció, he mirat molts i aquests serien els més viables)
Podríeu donar-me alguns consells per decidir-me? Falta un mes per a les inscripcions de batxillerat.
Moltíssimes gràcies.
Laura Centellas

Hola!!
Gràcies per escriure'ns i confiar en nosaltres.
Nosaltres no podem dir-te quina decisió has de prendre perquè no és la nostra tasca, tot i així, sembla que ja ho tens molt rumiat i has pensat en els pros i contres.
Ho has parlat amb la teva família? Què en pensen?
Per altra banda, recorda que, pel que fa a les notes, el curs més important és segon de batxillerat, normalment el primer de batxillerat és un entrenament a les dinàmiques de segon. Ho diem per eliminar part de la teva ansietat referent al rendiment acadèmic. Tindries un temps d'adaptació al funcionament del nou institut.
La salut mental és molt important i hem de saber quines són les eines que ens ajuden a estar millor i quines empitjoren el nostre estat de salut. Si sents que no tens prou recursos, demana ajuda a la teva família i consulteu algun professional. Segurament et podrà ajudar a orientar-te ;)
Amb tot el que ens has explicat, has de decidir si t'atreveixes a conèixer un funcionament nou o bé et conformes amb el que ja coneixes. Què prefereixes?
Una abraçada!
La Laura Centellas