Droga
Hola, soc una Noia de 15 anys, estic entran al mon de el tabac els porros i cada vegada tinc mes curiositat de tot, tinc por a engaxarme pero esque no puc para, que hi puc fer?
Espero la vostra resposta
Laura Centellas

Hola!
Les drogues són substàncies que fàcilment creen addicció perquè ens poden fer sentir sensacions molt agradables. Per això ens hi enganxem. Si no hi hagués una part "agradable", ningú repetiria el seu consum. La manera de no enganxar-se a una substància és no començar.
Per altra banda, en el teu cas hi ha un factor de risc: la teva edat. Durant l'adolescència el cervell fa un procés de "poda neuronal" que implica eliminar totes les connexions entre neurones que són "innecessàries". En el cas del cànnabis, també ho fa. De manera que les connexions neuronals es debiliten molt més. És important saber-ho per poder decidir.
Finalment, des d'aquí et diem que intentis fer un treball d'introspecció i et preguntis: Què m'aporta el consum? Què espero trobar? què és això que em crida tant l'atenció? Per què sento que en vull més?
Potser trobaràs el motiu de base del teu consum (autoestima, tristesa, fòbies, ansietat, males relacions familiars, dificultats socials, ....) que és el que realment has de treballar.
Nosaltres seguim aquí, escriu-nos sempre que vulguis!
Una abraçada!
La Laura Centellas