Autoestima i timidesa
Hola. Faré 18 anys i sóc una persona momt tímida. Em poso vermella gairebé sempre. Abans no li donava molta importància, però ara començo a adonar-me de com això m'afecta a nivell personal, de relacions, amistats...
A més, aixo ha fet qur passi per moments amb una autoestima molt baixa. M'agradaria poder perdrr la vergonya i ser vol de veritat soc amb la gent.
Gràcies.
Laura Centellas

Hola!
Per superar la vergonya, cal que fem allò que ens fa vergonya. Per tant, si et poses vermella quan parles amb altres persones, continua parlant! Pots dir que et poses vermella de seguida i així "desactivaràs" la por que tens de si els altres se n'adonen. Tu ho fas visible i així no estàs pendent de si ho veuen o no.
Per altra banda, la timidesa és molt habitual en molta gent (encara que no ho demostrin). És una forma d'actuar que et permet analitzar primer per saber com comportar-te. Quan entris en una classe o un grup gran, centra't en una sola persona i apropa-t'hi. Parla amb ella i mica en mica t'aniràs obrint al grup.
És un aprenentatge i cal que ho vagis posant entrenant.
Una abraçada!
La Laura Centellas