Que hauria de fer?
Jo sóc una persona bastant tímida, s’hem fa molt difícil parlar amb la gent sense tartamudejar o posar-me vermella llavors les coses que em passen me les guardo per mi. L’any passat va ser un any molt difícil per mi ja que vaig tenir diversos problemes d’alimentació, no podia dormir i sempre em sentia malament amb mi mateixa però no vaig poder dir-ho a ningú per por a que no em prenguessin en serio. Durant aquests mesos he estat intentant ser mes sociable i confiar en la gent però m’és molt difícil. Algun consell?
Moltes gràcies.
Laura Centellas

Hola!
Gràcies per confiar en nosaltres!
Quan estem malament i passem una mala temporada és important trobar alguna persona (si és adulta millor) que ens pugui escoltar i, sobretot, que ens pugui ajudar. Encara que va ser l'any passat, potser t'aniria bé explicar aquests problemes d'alimentació i compartir-los amb algun professor/a o a casa. Els adults, encara que no ho sembli, es preocupen. Demana ajuda i et respondran.
Per altra banda, la timidesa ens pot ajudar a observar millor l'entorn i a conèixer les persones abans d'interactuar-hi. Això ens donarà pistes sobre com comportar-nos. Tot i així, si vols alguns consells per millorar la relació:
- Saluda (digues hola i adéu quan entris als llocs i quan et creuis amb alguna persona que coneixes)
- tingues temes de conversa preparats (et donaran seguretat a l'hora de parlar).
- intenta conèixer més a fons les persones de la teva classe. (Fes-los preguntes per trobar punts en comú)
- quan parlis amb algú, centra't en el que t'està dient i no en el que pensarà de tu. (si et centres en la conversa et serà més fàcil respondre)
- si et poses nerviosa o vermella, diga-ho (això desactivarà la vergonya)
Mica en mica agafaràs més confiança en les relacions socials, ja veuràs!
Una abraçada!
La Laura Centellas