Insegura de la família
Tota la meva vida he estat amb uns quilos de mes, i aixo ve de familia ja que tant la meva mare com padrina han estat aixi. El fet es que en els últims anys he estat mentalment inestable, fins al punt de que no volia viure mes. Li vaig explicar a la meva mare i em va fer la bronca per allo en comptes de donar-me suport. Un altre dia em va soltar la frase de "vest-te tallant per fer-te la victima". Aixo va passar fa uns anys. Per actualment estat cada dia dient-me, estas massa grassa, o enviant-me indirectes per dir-me gorda.
Al cap dels anys m'he tornat una persona que no li agrada donar ni abraçades ni petons a la familia (pare, mare, germà) i m'ho recriminen amb "no et costa tant", sobretot la meva mare em diu "aixo es maltracte emocional". Ja no se que fer i el que no he de fer. Necessito una mica de consell o simplement algunes paraules d'ànims.
Laura Centellas

Bon dia! Primer de tot, gràcies per comptar amb nosaltres i explicar-nos el que et preocupa. Pel que ens escrius no et sents a gust amb el teu cos i tens algunes conductes poc saludables per sentir-te millor. En l’adolescència tots tenim l’autoestima que puja i baixa com una muntanya russa, és degut a les nostres emocions i a l’etapa vital que estem vivint. Els canvis corporals propis d’aquesta edat, poden ser que ens
agradin més o menys, que hi hagi coses que no ens agraden tant com d’altres, és normal, a tots ens ha passat. Hem deixat de tenir el cos d’una nena per tenir el cos d’una adulta i ens hem d’adaptar i acceptar. És molt important això que dius, ets conscient que si segueixes per aquest camí no serà bo. Amb això t’estàs demostrant amor cap a tu,  no vols estar malament, no vols patir. Compartir el dolor i els sentiments, ens ajuda a fer-los conscients i a rebaixar el patiment, perquè ho estem expressant i no ens ho estem guardant a dins.
Et recomanem que expressis, ja sigui a amigues, a cosins, a germans, a pares, a professors, a qui sigui i amb qui et sentis amb confiança per fer-ho! Si vols parlar-ne amb més calma o per altres vegades, et deixo el contacte de l’Associació Contra l’Anorèxia i la Bulímia.  Actualment, estem oferint un servei gratuït d’acollides telefòniques. Són trucades on poder explicar tot allò que et preocupa i et fa patir, un espai reservat per poder desfogar-te i explicar aquelles coses que sents que no pots dir a ningú. Una de nosaltres (psicòlogues) t’escoltarem i si cal et podem donar alguna pauta per poder portar tot això de la millor manera. El telèfon és 93 454 91 09. Una abraçada!
La Laura Centellas