psicòleg
Porto com 6 sessions anant al psicòleg i noto no gaire millora... es més, ara que soc conscient dels problemes que tinc em rallo més. A sobre, el psicòleg no apunta res (i no sé si es bona senyal) i al següent dia se 'li escapa algun detall de que parlàvem. Si un dia anem malament de temps es com que noto que em pressiona per acabar i les sessions, al ser de 30 minuts només no em dona temps a explicar tot el que em preocupa en dues setmanes (tinc molts problemes i preocupacions), i mai hi ha temps de millorar aspectes que trobem que cal millorar, com per exemple, l'ansietat, i la següent setmana crec que ni se'n recorda de que vam dir de practicar-ho.
Em sento còmoda amb ell però crec que no està atent, i ara que penso que he fet el ridícul explicant-li tota la meva vida i gastant sessions per a res doncs em fa més cosa (per sort estic en període gratis encara). També vaig anar amb una coach però sincerament va passar de mi, no sé, em noto apartada de tothom ja inclús dels propis professionals i al final, en 5 anys que feia que no anava a teràpia, al final m'he hagut d'espavilar per mi mateixa en àmbits que tenia dificultats, com relacionar-me encara que em segueixi costant molt, però al ser adulta m'he hagut d'anar espavilant si o si.
Creieu que és massa d'hora per canviar de professional amb 6 sessions? La veritat no vull canviar perquè ja em va costar prou de fer el pas d'anar a un, i a sobre tinc por de tornar-me a equivocar ja que realment mai he anat a un que em funcioni. Hauria de canviar la meva metodologia, o sigui, creieu que hauria de centrar-me només en els aspectes a millorar i no explicar el que em passa amb els dies? Creieu que és un bon professional? Gràcies.
Laura Centellas

Hola!
A veure, anem a pams:
- es tracta d'un psicòleg públic o privat?
- per què les sessions són de 30 minuts?
Intentarem aclarir-te alguns aspectes relacionats amb la teràpia:
- Que no s'apunti res no vol dir que no estigui atent al que li expliques o que no recordi quines dificultats tens. A vegades es prefereix estar ben atent a la persona quan et parla i fer algunes notes quan ha sortit de la sessió.
- En psicologia es sol treballar per objectius, responent a la pregunta: En què et pot ajudar? Generalment la teràpia s'enfoca en aquesta problemàtica, tot i que si hi ha situacions complicades al llarg de la setmana també es poden analitzar.
- la teràpia no t'ha de resoldre les dificultats, sinó que t'ha de donar eines per poder analitzar la situació, i veure quins recursos propis tens. Així que si has aconseguit superar part de la teva timidesa és fantàstic!!!
- tu has de veure si t'hi sents còmode per continuar o tens ganes de buscar un altre professional, en això no et podem ajudar.
Esperem haver-te aclarit alguns dubtes sobre la teràpia psicològica i que puguis prendre la decisió que més et convingui.
Una abraçada!
La Laura Centellas