El meu nòvio
Hola com esteu? Primer de tot us volia agrair la vostra feina ja que m'ajudeu molt.
Bé us volia dir que desde fa cap a vuit mesos que tinc un amic (molta confi i inclos ens estimem) pero ell ha patit depressió i ara ja està millor, tot i això ara està molt millor i diu que a part de tot és gràcies a mi (em fa sentir una mica orgullosa ja que intento ajudar-lo amb el que puc). Tot i així sempre té algun dia que "recau" i no sé massa què dir-li perquè mai em fa cas. L'intento animar i de vegades ho aconsegueixo i tal pero de vegades és impossible. A vegades tmb xoquem una mica i tal però mai ens hem arribat a enfadar. No sé exactament què demanar-vos però necessito consells...
Mercii
Laura Centellas

Hola!
Gràcies per les teva paraules, ens animen a continuar amb la nostra feina!
Pel que fa a la teva parella (o amic), és important que tinguis present que no et pots responsabilitzar del seu estat d'ànim. És a dir, està bé que el vulguis ajudar, però ell ha d'aprendre a poder-ho gestionar, ja que és seu.
No hi ha paraules màgiques per ajudar algú amb depressió. Tingues-ho present.
El més important és que estiguis al seu costat (sempre i quan no desgasti la teva energia), que parleu de les seves preocupacions (i de les teves!) i que planifiqueu activitats junts. Hi poden haver dies dolents i no passa res. Accepta'ls i dona-li el seu espai si te'l demana.
Una abraçada!
La Laura Centellas