Dubte sobre la menstruació.
Hola,
Us escric per preguntar-vos un dubte sobre la menstruació.
Fa cinc anys que tinc la regla i abans era molt regular, però ara no ho és gens ni mica. Això fa que em sigui difícil controlar si el retard és a causa de la meva menstruació irregular o a un embaràs. M'agradaria saber si hi ha alguna cosa que pugui fer per poder tenir el tema més controlat. Sempre que tinc relacions sexuals són amb protecció, però mai se sap. Per altra banda m'agradaria saber si al cap de cinc anys de tenir la regla és normal que no sigui regular. Tinc una regla no gaire forta, curta i no sempre tinc dolor. S'ha de dir que en els darrers mesos he tingut molts canvis a la meva vida.
Moltes gràcies.
Laura Centellas

Hola,
El més adequat seria que aquesta consulta la contestés una llevadora o una ginecòloga. Ja que, nosaltres no podem saber si pel teu cos i pel teu cicle en concret està correcte o no.
Que la menstruació sigui regular depen de molts factors, i no tota regularitat es pot generalitzar.
Si tens relacions sexuals amb preservatiu, i quan acabeu comproveu que aquest no estigui perforat, no té perquè haver-hi risc d'embaràs si en cap moment hi ha penetració sense preservatiu.
Gràcies per utilitzar el consultori i t'animem a consultar amb la llevadora de la tarda jove del teu Centre d'Atenció Primària.
Una abraçada!
Helena Angel
Psicologia - Sexualitat - Parella
@Helenangelpsico
www.helenaangel.com
La Laura Centellas