desig pels terres
Jo abans d'estar sortint amb el meu novio tenia desig sexual (no tenia sexe però tenia ganes de tocar-me i tal, temporades mes que altres). Doncs bé, ell ja des del principi de la relació tenia bastants problemes sexuals però a la vegada sempre tenia ganes de sexe i anavem tenint relacions sovint encara que no fossin perfectes, dies millors que altres, però quan veia que els seus problemes es feien mes freqüents (i no feia res al respecte) doncs jo anava perdent el meu desig progressivament, al punt que en un any potser m'he tocat 4 cops, es com si m'hagués matat la libido. Em sento i sentia insuficient, poc desitjada ni atractiva...
Ara que ell no te ganes casi mai de tenir relacions (nomes quedem a casa uns quants cops al mes per jugar a videojocs, i d'aquests dies només tenim relacions un cop amb sort) i quan ho fem NO disfruta i es nota i a vegades em fa parar perquè no pot seguir... i doncs veure qualsevol cosa relacionada amb sexe em deprimeix. Jo sé que follo fatal, només ho he fet amb ell i no ajuda gaire a saber que li agrada perquè te problemes i diu que jo no soc el problema sino ell. Tot aquest temps he vist tutorials i coses i no serveixen per a res perquè segueix sense tenir plaer. Últimament com que ja no tenim gaires relacions sento com si ja no li posés, i a sobre les que tenim no son satisfactòries per ell; jo crec que em diu de tenir sexe nomes per mi i m'estic rallant ja de fa temps de que té amants o algo que ja li satisfan perquè jo no tinc ni idea ni de ferli una mísera palla. Diu que té poc desig també pero bé que a vegades em diu que tal noia es atractiva, o a vegades em diu que estaria bé que em disfresses de x cosa, així que no sé jo... Sempre li dic que m'ensenyi com fer-li millors mamades o coses així i res, em diu que "ja ho practicarem" i mai arriba el dia. Per si fos poc la societat es com que reflexa com si els nois fossin els mes actius, els que no tenen mai problemes per a tenir orgasmes (sols es parla dels precoços, i dels que els hi costa, res).
Portem 2 anys així. També tenim alguns problemes de parella lleus, som tan iguals de personalitat que a vegades xoquem i no sé si ens perjudicarà encara més.
Em sento fatal per tot això, i no sé com calmar-me... ell no farà res per solucionar els seus problemes sexuals, se que ha d'anar al sexòleg però no farà res perquè és car i posara mil excuses o evitara el tema, pero jo que puc fer per no sentir-me tan malament i poc desitjada? Gràcies
Laura Centellas

Hola,
Sentim molt la situació que ens expliques, és realment complexe.
En un moment del relat parles que a ell li costa arribar a l'orgasme. Això pot passar per diferents motius, els més freqüents són: pel que s'anomena ejaculació retardada o per dificultats més físiques com diferents graus de fimosi.
Per tant, el primer que recomanaríem, i més si pensem en pocs recursos económics, seria que pogués consultar amb la metgessa o metge de capçalera del seu Centre d'Atenció Primària. També podeu acudir al Centre Jove d'Anticoncepció i Sexualitat i demanar ajuda cadascun amb la seva situació particular.
El desig sexual és un dels aspectes més fràgils que tenim i si no et sents bé, si sents que no farà res per solucionar la dificultat, si no et sents a gust amb la vostra relació, amb la seva actitut o amb la vostra sexualitat, és fàcil que es vegi dismunuit.
Gràcies per escriure'ns i esperem que pugueu trobar l'ajuda que necessiteu. Si necessites alguna orientació més, aquí estem.
Helena Angel
Psicologia - Sexualitat - Parella
@Helenangelpsico
www.helenaangel.com
La Laura Centellas