por, mal estar
Hola! Bueno el que vull explicar és que no em sento còmode estan a classe, em sento mot insuficient encara que tregui bones notes ( menys a mates ) a mates sempre em quedo amb un 5 i em costa molt entendre-ho, no sé cada cop em deprimeixo més pels meus resultats, quan trec un 7 ja em sento malament perquè m'intento superar més sempre i es que a la classe que vaig aquest any també m'ha baixat molt l'autoestima en aquest sentit ja que tothom va molt de crack.
El problema el tinc en això quan estic a classe intento no fer contacte visual amb el/la profe perquè no em pregunti per por a fer-ho malament i fer pena, sé que sonarà penós però ho passo molt malament.
A classe quan haig de fer una exposició em falta l'aire, tremolo molt la veu s'hem trenca i s'hem asseca molt la boca...el cas és que em sento molt insuficient i ja els hi he explicat als meus pares que em sento tonta i ells em diuen que m'haig de valorar més però pff em costa molt i ara fa uns dies que em costa una mica més respirar no sé tot plegat ´s un estres, sé que potser no m'he expicat bé o no hi ha res que em pugui ajudar a sentir-me bé i sufu¡icient amb mi mateixa però necessitava explicar-ho...
gràcies per la feina que feu sou de gran ajuda!
Laura Centellas

Hola!
Gràcies per compartir-ho amb nosaltres. Explicar com et sents i treure-t'ho de sobre és molt important. Des d'aquí t'animem a explicar-ho també al professorat perquè et puguin ajudar.
Sabries explicar què ha canviat aquest curs? Has tingut alguna experiència que hagi fet que perdis la teva seguretat?
L'important és que no deixis de fer el que et demanen. La por se supera enfrontant-s'hi, per tant, et toca fer allò que fa por. Si et fa por llegir en veu alta, proposa't com a voluntària. Si et fa por equivocar-te, demana ser la primera i equivoca't expressament, mira directament als ulls als/les profes...
Agafa aire i posa't petits objectius diaris. Ja veuràs com mica en mica no et farà tanta por!
Una abraçada!
La Laura Centellas