Quan deixes de ser verge?
Hola!
Tinc una pregunta que li he preguntat a gent i unes persones em diuen una resposta i d'altres una altra i no sé quien és la correcta.
Quan es considera que ja no ets verge, quan se't trenca l'himen o quan t'intrudeixen el membre sense que s'hagi trencat?
Perquè jo per exemple la primera vegada que ho vaig fer no se'm va trencar l'himen, bàsicament perquè no vam estar gaire temps fent-ho, va durar super poc. Llavors la segona vegada, vam estar més temps i se'm va trencar, però quan es considera que ja no sóc verge, la primera vegada que ho vaig fer o la segona?
Es que la primera vegada i la segona van ser persones diferents, llavors voldria saber exactament amb quina persona la vaig perdre.
Gràcies!
Laura Centellas

Hola,
La virginitat té un component religiós i el que considerava que era perdre la virginitat era la fractura de l'himen, entenent que mentre hi ha presència d'himen es conserva la puresa de la nena/noia, i si no hi és, ja no és pura i casta.
La virginitat com a concepte no religiós podria ser considerat que es perd en el moment en que comences a experimentar sobre la sexualitat amb altres persones, una masturbació en parella es pot considerar perdre la virginitat. Però el que es considera a nivell generall com a pèrdua de la virginitat (hi hagi himen o no), és si s'han tingut relacions sexuals amb penetració.
I això no deixa de ser patriarcal, heterocentrista, coitocentrista i cisheteronormatiu.
Gràcies per escriure'ns!
Helena Angel
Psicologia - Sexualitat - Parella
@Helenangelpsico
www.helenaangel.com
La Laura Centellas