Soc lleig
Hola,
Sóc lleig. Des de que era petit sempre s'ham ficat amb mi pel meu cap i m'han insultat. Des de que vaig començar a l'institut encara és pitjor. Es segueixen ficant amb mi pel meu cap i també per ser geperut. Em preocupa no poder tenir mai una vida normal. La meva mare em diu que quan creixi ja passarà però no crec que mai pugui tenir una vida normal. Al principi m'ho creia però m'estic adonant que la gent gran són iguals. Fiquen motes a la gent lletja, se'n riuen només per ser-ho... La veritat és que em costa pensar que pugui arribar a tenir una vida on la gent em respecti, on pugui tenir parella... No se que fer... Sento que per als altres nomes soc "el lleig" i no una persona. A vegades penso que no estic fet per viure i que lo millor seria acabar amb tot... Com vosaltres dieu es una solució irreversible però el meu problema tampoc té solució...
Laura Centellas

Hola!!
Pel que comentes ha de ser molt dur haver d’estar aguantant tantes crítiques diàries pel teu físic. La gent té poca empatia i no es posa en el lloc de l’altre i en com afecten tots aquests comentaris...Però no tothom és així. Hi ha molta gent bona en el món i no has de tirar la tovallola i pensar que mai podràs tenir una vida normal. Fes cas a la teva mare, tot això passarà. No ets l’únic a qui l’han criticat pel seu físic. A tothom, creu-me quan et dic tothom, l’han criticat per algo del seu físic, personalitat, forma de vestir, gustos, hobbies....Ningú se salva. No podem controlar les crítiques que ens fan els altres, però el que sí que podem aprendre és la manera en la que gestionem aquestes crítiques i com les processem. Per tal de fer-ho és molt important treballar la teva autoestima i acceptar-te tal com ets, ja que el nostre físic no el podem canviar. Però podem rodejar-nos de persones que ens facin bé i ens estimin tal com som i no en funció de si som guapos o no.
T’animo a que si tens aquests pensaments de voler acabar amb tot i amb aquest patiment, demanis ajuda ja als teus pares per a que ho puguis parlar amb algun psicòleg que et pugui acompanyar i et pugui ajudar i gestionar millor aquest patiment per tal de no portar-ho per dins perquè ha de ser molt dur...No et desanimis i molta força!!!!
La Laura Centellas