Peluix
Hola!
Des-de petita per la nit m’adormo abraçada a un coixí i agafant un petit peluix amb la mà (els dos son els mateixos de quan era petita). Si intento dormir sense alguna de les dos coses no aconsegueixo adormir-me. Ho faig perquè em reconforta saber que estic abraçant algo important per mi, i, molts cops m,acaricio la ma o l’esquena, em faig un massatge al cap mentre intento dormir, per la simple raó de que no em sento sola, que estic segura.
Es normal que encara dormi abraçada de un peluix o es normal que per adormir-me tinta de fer tot aixo?
Gràcies d’endavant!
Laura Centellas

Hola!
Gràcies per utilitzar el consultori.
Una cosa és dolenta quan interfereix en la nostra vida. Si no afecta al teu benestar psicològic, a les teves relacions socials, als teus estudis o a la teva salut física, no és dolent, així que endavant!
Entenc que per tu el peluix i les carícies representen la seguretat, l’amor i la pau que necessites, de manera que si això no et fa mal, ho hi ha res dolent en fer-ho.
Si et comença a angoixar o ho passes malament i voldries deixar de fer-ho, caldrà que busquis tècniques per anar deixant de mica en mica aquest hàbit. Com pot ser: tenir-lo a l’habitació però no dins el llit, intentar buscar algun altre estímul menys “infantil”... si necessites pautes més específiques ens tornes a escriure.
Una abraçada!
La Laura Centellas