Possible recaiguda d'una amiga
Tinc una amiga que té un transtorn alimentari des de fa poc (crec q no es diu tenir un transtorn, però no sé com expressar-ho). El cert és que ella sempre havia estat bastant preocupada per la seva forma del cos (tenia una mica de cadera, i deia que se la veia una mica grassa, cosa que no era certa, però tampoc seria cap problema si ho hagués sigut). A més, tot es va agreujar des d'un dia que vam anar a Barcelona i va veure una faldilla que volia emprovar-se molt mona al Brandy Melville. La faldilla era talla única, i una mica massa petita (jo me la vaig provar també i semblava una botifarra, m'anava molt apretada). A ella no li va cordar, i es va obsessionar molt en que havia de perdre pes. Va venir el confinament, i tot va anar a pitjor. Se germana va començar a fer esport i no menjar, i ella va seguir el seu exemple per tenir un cos socialment "perfecte".
Quan la vaig veure a per primer cop després del confinament, estava seca com un clau, però va perdre encara més pes durant l'estiu. Jo vaig parlar-ho amb altres amigues i totes vam arribar a la mateixa conclusió, tenia problemes amb el menjar. Vaig estar parlant amb se mare més d'un cop, i l'anava informant del que menjava al cole i tot. Però no va ser suficient.
Ara va a un centre ITA cada dia de la setmana (des del desembre) i ja estat 4 mesos sense venir al cole. Una amiga i jo l'hem estat veient quasi cada cap de setmana per no perdre el contacte i que sàpiga que estem amb ella passi el que passi.
Des de fa dues setmanes que ve a l'escola els divendres, però jo no veig cap millora físicament. Osigui, la segueixo veient molt prima. No sé que fer, perquè no sé si és normal o què, però tinc por que recaigui. No vull dir-li a ella, per por a que reaccioni malament, però tampoc als seus pares per no alarmar-los innecessàriament. Si que ho he parlat amb me mare, i m'ha dit que si no veig millores en 2 setmanes que l'avisi. Però és un tema compromès ja que no sabem gaire bé com va tot el procés.
No sé què fer.
Laura Centellas

Hola bonica, primer de tot donar-te les gràcies per confiar en nosaltres per explicar-nos aquesta situació tan dura que estas/eu vivint. Malauradament això que comentes li ha passat a tantes noies adolescents durant el confinament....i és molt trist. Pel que dius, aquesta noia està a ITA, el qual és un molt bon centre i ara cal esperar i confiar en els professionals que l’estan tractant i saben com fer-ho. L’aparença física no és un indicador decisiu de la millora de l’estat de salut mental de la teva amiga. I si l’han deixat incorporar-se els divendres a classe és segurament perquè creuen que li pot anar bé i que ha fet progressos en la evolució del seu TCA. La sort que té la teva amiga de tenir-te a tu i a les altres amigues és immensa. No deixeu de visitar-la, ni de demostrar-li que esteu al seu costat, donant-li aquest acompanyament. Quina gran frase aquesta que has escrit: “estem amb ella passi el que passi”! Exacte, per molt que ella pugui estar més distant o borde, no li tingueu en compte, segurament parlarà la veu del seu TCA i no ella... A vegades poden ser molt dures però no heu de perdre l’esperança i seguir-li fent costat, que de moment es nota que ho heu fet. Molts ànims a tu i a la resta d’amigues que esteu passant això, no és fàcil. És molt i molt difícil saber què la pot animar i que no i com ajudar-la. Sobretot escolteu-la, sense jutjar ni qüestionar. Permeteu-li un espai on desfogar-se i expressar-se. Els professionals ja s’encarregaran de la resta.
Ànims i seguiu així.
Una forta abraçada!
La Laura Centellas