Estic obsessionada amb el meu cos
Porto molt temps obsessionada amb el meu cos. Em miro cada dia mil cops al mirall per veure si la meva panxa està desinflada o si la meva cintura és més estreta. M'obsessiono amb parts del meu cos, en fer esport o si no em sento malament, i no paro de pensar que odio el meu cos. Mai m'he arribat a plantejar tenir un problema, perquè menjo bé, però sí que és veritat que després de fer-ho sento un sentiment de culpabilitat molt fort que no deixa de rondar pel meu cap. No sé què fer.
Laura Centellas

Bon dia! Primer de tot, gràcies per comptar amb nosaltres i explicar-nos el que et preocupa. Pel que ens expliques, ets conscient que hi ha alguna cosa que no està bé, no ets sents agust amb el teu cos i això et provoca malestar. Escrivint al consultori, estàs fent un pas molt important per a deixar enrere aquests pensaments! No podem saber si és o no un trastorn de la conducta alimentària amb aquest escrit, però el que si que sabem és que els pensaments de culpabilitat que sents quan menjes i la imatge que tens cap al teu cos, no són saludables i s'han d'evitar. Els trastorns de la conducta alimentària són trastorns emocionals, la persona que els pateix interiorment està trencada i utilitza el menjar per expressar el seu dolor... Pensa que les emocions també afecten la manera com ens mirem. Tots tenim aspectes que no ens acaben d’agradar o que ens fan sentir incòmodes, tinguem el cos que tinguem. El més important és que t’acceptis i et valoris tal i com ets! Com? Treballant la teva autoestima. A vegades ens centrem molt en el nostre físic i oblidem que tenim moltes altres coses per les que la gent ens valora!! Ets més que un cos, el teu caràcter i les teves habilitats també conten i això afecta a la imatge que tenim i que tenen els altres de nosaltres mateixos. Una abraçada!
La Laura Centellas