Dormir....
Hola,
M’agradar-vos que últimament m’està costant bastant dormir bé, es a dir que al desper me pel mati em sento cansada com si no hague’s dormit, tant si he dormir 7h com 11h.
El cas es que durant els últims dies em desperto 4 cops aprox per nit, durant aquests minuts desperta, sento que tinc la gola seca, total que amb una nit vec mitg litre d’aigua, molts cops inconcientment.
Els meus somnis son inconexos, es a dir connecten unes coses amb unes altres que no tenen sentit, passen com per escenes, cada una de aquestes diferents, el lloc, les persones que apareixen,... això em fa ballar el cap perquè jo recordo coses dels somnis però no se com explicar-ho, faig canvis en el temps , vaig de un lloc a un altre, amb personatges de la sèrie que miro, amics, personatges del llibre que estic llegint, coneguts, persones desconegudes, fins a tal manera que tot això es barreje i pert tot el sentit. Normalment quan porto un rati en un “lloc” canvii màgicament, i avegades tinc somnis explicant un altre somni i així sucessivsment.
A vegades també somio amb el meu crush, amb tot el que voldria fer amb ell, però, quan tot està en el millor moment ell desapareix i jo al cap d’un moment desapareixo i un nou somni inconex apareix.
Aquests canvis em fan sentir envolicada amb mi mateixa, i com he dit potser fa més d’un any que no dormo del tiron, i em desperto amb marques dels llençols i sense saber on soc, això em fa estar tot el dia cansada amb els ulls cansats i amb ganes de tornar al llit. Per a tal de dormir millor, 45mim abans deixo de mirar el mòbil i simplement llegeixo un llibre per desconnectar la ment.
Espero que hagueu pogut entendre algo de tot això, perquè la veritat esque m’he llançat a escriure, tot el que em venir al cap escrivia. Espero la vostra resposta, i de veritat moltes gràcies per tot el que feu, jo ja he fet algunes consultes i m’han agudat bastant😉
Laura Centellas

Hola!
Moltíssimes gràcies per utilitzar el consultori de nou.
Hi ha un efecte colateral de la COVID del que se n’ha parlat poc, i és el tema dels somnis “estranys”, i li estan passant a molta gent. L’explicació científica és que durant la nit el cervell intenta assimilar tot el cúmul d’emocions i contrarestar l’ansietat (pot aparèixer de manera subliminal) que experimentem durant el dia. I com que últimament són moltes situacions les que ha de processar el cervell, no ho aconsegueix i per això apareixen aquests somnis estranys, com un bat i bull d’idees inconnexes.
Tot i així, si notes que et trobes malament i que no tens prou energia et recomanem que vagis al metge. Així que parla amb la teva família i busqueu ajuda ;)
Potser hauràs de revisar-te algunes pautes d'higiene del son:
1.        Mantenir un horari estable a l’hora d’anar a dormir i aixecar-se el matí, inclosos els caps de setmana.
2.        Evitar estimulants, cafè, te, cacau o alcohol, després de les 17 h.
3.        Eliminar les migdiades, encara que et sentis cansada.
4.        Evitar l’ús de l’ordinador, del telèfon mòbil i de qualsevol altre aparell una hora abans d’anar a dormir. (potser amb 45 minuts no en tens prou, intenta allargar una mica més aquesta estona i aprofita per fer altres coses, escoltar música, llegir, temps en família...)
5.        El llit només es per dormir, si vols llegir busca un altre lloc a casa, una butaca, el sofà... utilitza el llit només per anar a dormir.
6.        Fes sopars lleugers i esperar una estona abans d’anar a dormir
7.        L’ambient de l’habitació ha de ser silenciós, fosc i amb una temperatura agradable
8.        Realitzar exercici físic moderat a la tarda. (no massa tard perquè sinó actives l’organisme)
9.        Prendre un bany d’aigua calenteta abans d’anar a dormir.
10.        Practicar exercicis de relaxació abans d’anar a dormir.
A veure si pots aplicar alguns d'aquests consells...
Una abraçada!
La Laura Centellas