Ansietat i nerviosisme pel curs
Hola! Primer de tot gràcies per la feina que feu :)
Bé, us escric aquesta consulta perquè últimament noto que estic més nerviosa i amb ansietat degut als estudis. Estic fent 2n de batxillerat i estem ja en la recta final del curs, és més, només queden 3/4 setmanes per acabar. Estic bastant neguitosa perquè la pressió a sobre és bastanta: en la majoria d'assignatures encara no hem acabat el temari i estem anant molt depressa per poder-lo acabar de cara a la selectivitat. A més, ens manen bastanta feina i abans això no em passava però ara cada cop que he d'estudiar per un examen el cor em va a mil. O sigui, que estic a casa a punt d'estudiar i noto que les pulsacions van molt més ràpid i també em costa respirar, és com que m'ofego. Sempre he sigut una noia estudiosa i responsable, trec bastantes bones notes i m'esforço el màxim possible. A part d'això, també estic molt nerviosa per la selectivitat, ja que tampoc tenim massa temps per estudiar i m'angoixa el fet de saber que potser hi ha temaris d'assignatures que no els acabarem i per tant ens haurem d'espavilar a casa per anar bé a la PAU. No necessito una nota gaire alta per entrar on vull (menys d'un 8) però sempre he sigut una persona que es preocupa molt i em ralla pensar que potser no entro. Tinc moltíssimes ganes de començar la universitat, conèixer gent nova (ja que el poble on visc no tinc a ningú i per quedar amb les meves amigues m'han de portar a un altre poble) i viure en una ciutat; en resum, començar de "0". Però per l'altra banda també tinc por de començar la carrera (dret) i veure que no és el que m'esperava i que no m'agradi. La veritat és que el curs ja se m'està fent força pesat i tinc ganes d'acabar ja i fer la selectivitat d'una vegada, però no puc estar amb nerviosisme i ansietat fins que acabem del tot... necessitaria alguns consells per poder rebaixar això :(
Merci!
Laura Centellas

Hola!
Moltes gràcies per la confiança i per utilitzar el consultori.
Vàries coses:
-  Queda l’últim esforç, és el més difícil i el més gratificant. Pensa també que les setmanes posteriors des que acabeu les classes fins que feu la selectivitat teniu temps d’acabar de preparar temari, resoldre dubtes... la selectivitat no és al dia següent d’acabar les classes, tranquil·la, respira i confia.
-  D’altra banda, si la carrera no és el que tu t’esperaves, et pots equivocar, no passa res, podràs canviar de carrera.
-  Pel que fa a nervis i ansietat, et diríem que intentis buscar coses/activitats que et distreguin, llegeix, fes esport, assegura’t que dorms les hores necessàries, busca activitats per relaxar-te (tipus escoltar música, fer mindfulness, practicar la meditació, fer ioga...)
Esperem haver-te ajudat una mica.
Una abraçada!
La Laura Centellas