ja està controlat??
Des de molt petita que no m'he sentit còmoda amb el meu cos però sempre havia sigut un tema del qual no parlava.
no sé quan va començar, deu fer uns dos anys vaig començar a decidir no esmorzar i fins que arribava a casa a l'hora de dinar (15:15) no menjava. A l'estiu vaig fer un intensiu d'esport (al casal d'estiu ) allà vaig perdre pès després vam anar a una casa amb uns amics i vaig recuperar pès.
al tornar a l'institut em vaig tornar a deixar d'esmorzar fins que vaig començar a només conservar l'àpat del dinar i cada nit em posava a fer molts d'abdominals. cada cop que menjava setia com m'engreixava però no era gens conscient de l'obsessionada que estava .
Al arribar el confinament crec que se'm va descontrolar alguna cosa perquè no menjava res en dos setmanes vaig passar de pesar 56 a pesar 48. Em vaig aprendre les calories de molts aliments i quan em veia obligada a haver de menjar el dinar perquè estava amb els meus pares i germanes sempre me'l cuinava jo i només menjava fulles verdes o llegums (en el dia era impensable arribar a consumir 500kcal ja que era el màxim a consumir si amb un dia ja volies obtenir resultats).
tenia la columna vertebral amb murats cremades i sang de fer esport.
al cap de tres mesos vaig començar a tenir atracons molt heavis els quals no acabava de vomitar del tot i va ser quan vaig recuperar pès.
a l'estiu no quedava ja que sentia que tothom m'estava mirant tota l'estona.
intento no mirar-me. no he aconseguit mantenir-me en un pès.
No he dit res d'això a ningú.
el tema es pot tornar a descontrolar del tot ? he de fer alguna cosa?
és un texts molt llarg 😅😅
Moltíssimes gràcies per oferir aquesta ajuda.
Laura Centellas

Bon dia! Primer de tot, gràcies per comptar amb nosaltres i explicar-nos el que et preocupa. Pel que ens expliques ja fa molt temps que estàs patint, no et sents agust amb el teu cos i jugues amb la teva alimentació. El pas que has fet consultant és molt important per a la teva recuperació, perquè ho puguis deixar enrere. No pateixis, no és llarg el text, necessitaves treure tot el patiment que portes dins, per això estem! El que veiem amb el que ens dius, són conductes molt poc saludables inclús perjudicials per a la teva salut, això hem d'aturar-ho. Pensa que els aliments són la gasolina que el nostre cos necessita, no podem jugar amb el menjar i estar sense menjar, necessitem els aliments per viure. Tot i què amb un text no podem saber si és o no un trastorn de la conducta alimentària (TCA), les conductes i els pensaments que ens expliques ens fan sospitar. La base dels TCA és emocional, s'utilitza el menjar per a expressar el patiment emocional. Pensa que les emocions també afecten en com ens veiem, en la manera com ens mirem. Tots tenim aspectes que no ens acaben d’agradar o que ens fan sentir incòmodes, tinguem el cos que tinguem. El més important és que t’acceptis i et valoris tal i com ets! Com? Treballant la teva autoestima. Ets més que un cos, el teu caràcter i les teves habilitats també conten i això afecta a la imatge que tenim i que tenen els altres de nosaltres mateixos. T’aconsello que aprenguis a mirar-te amb bons ulls i amb molta atenció, perquè segurament descobriràs que hi ha molts aspectes (del físic, de la personalitat, de les teves habilitats...) que fan que siguis única i perfecte tal i com ets. Per altra banda, et recomanem que busquis ajuda professional, no tens una bona relació amb el menjar i això has de treballar-ho.
Et proposo que et posis en contacte amb l’Associació Contra l’Anorèxia i la Bulímia. Actualment, estem oferint un servei gratuït d’acollides telefòniques. Són trucades on poder explicar tot allò que et preocupa i et fa patir, un espai reservat per poder desfogar-te i explicar aquelles coses que sents que no pots dir a ningú. Una de nosaltres (psicòlogues) t’escoltarem i si cal et podem donar alguna pauta per poder portar tot això de la millor manera. El telèfon és 93 454 91 09. Ets molt valenta acceptant que hi ha alguna cosa que no va del tot bé i demanes ajuda per posar-hi remei, és el primer pas per a deixar aquest malestar endarrere. Esperem la teva trucada, una forta abraçada!!
La Laura Centellas