No sé com fer-ho
Hola bona tarda! Tinc dubtes desde fa un molt bon temps i m’agradaria exposar-los.
A veure, jo el que més necesitaria ara per ara és anar a un psicóleg, el problema es que al ser menor i anar acompañada dels meus pares, hi han coses que si li explico que els hi haurà de dir a ells, i no em ve gens de gust preocupar-los. Se que em pots dir que son els meus pares i m’ajudaran, pero que sapiguen segons quines coses no és una opció.
Llavors, jo tenia plantejat esperar-me als 18 per anar, però sento que cada vegada m’enfonso més i més i anar-hi al psicoleg comença a ser una prioritat que no em puc permetre.
Gràcies per llegir-me!
Laura Centellas

Hola!
Primer de tot, gràcies per escriure’ns.
A les sessions no cal que entris acompanyada de la teva família, només cal que la teva família vagi a la primera consulta per poder firmar els documents de consentiment, i de tan en tan poden fer alguna devolutiva de com vas, però sense explicar res concret del que tu has dit. Els/les professionals de la psicologia tenim un codi deontològic que ens obliga a preservar la confidencialitat del client, de manera que el que es diu a consulta, queda a consulta (Si no es tracta d'una amenaça o un perill molt gran). En aquests casos, també parlaria amb tu sobre com comunicar-ho a la família. Però majoritàriament, tot el que parleu, queda entre vosaltres.
Si ara tens la necessitat d’anar al psicòleg, comenta-ho a la teva família,  busqueu a una persona professional de la psicologia i comença el teu procés terapèutic, no t’esperis!
Esperem haver-te ajudat una mica.
Una abraçada!
La Laura Centellas