AJUDA! NO SÉ COM DIR'LS-HI
Hola, fa uns mesos vaig conèixer un noi una mica problemàtic i que en ser el primer noi amb el que començava a tenir alguna cosa doncs em vaig precipitar i tot va ser molt intens. Ho sabien les meves amigues i altra gent i quan el van conèixer em van dir que em mereixia algú millor perquè van veure comportaments una mica extranys (impulsiu, un xic agressiu, amb problemes..) i em vaig acabar veient influenciada pels seus comentaris i això em va fer pensar que m'havia precipitat per la il·Lusió del "primer noi que et regala la orella" dient-me que li agradava molt, etc. i que potser realment jo no estava enamorada ni ho arribaria a estar ja que només estava amb ell pel que acabo de dir. Així que tota agobiada i tal vaig decidir deixar-lo però ell es va posar molt malament no ho podia soportar i em suplcava que siusplau li donés una altra oportunitat. Els meus pares es van assebentar i quan els hi vaig explicar em van dir que era una persona tòxica i amb dependència emocional que s'estava fent la victima i que havia fet bé en deixar-lo. El cas es que durant tota una setmana ho vaig passar més malament del que pensava que estaria i em vaig adonar que el trobava a faltar. Com ell no va parar de parlar-me no sé com però vam acabar tornant però en secret. Han passat ja 2 mesos, i he descobert coses d'ell q no coneixia i que no és com jo pensava sinó millor i que crec que m'estic enamorant una mica. El problema es que no ho sap ningú i ho passo fatal ocultant-li a les meves amigues i familia. Però es que no sé perquè però no els hi puc explicar, no em surt. Es com una espècie de vergonya i de por de que s'enfadin amb mi i al que em diran o si em tornaran a influenciar i a ficar-me coses al cap com que no es bo per mi, que no em portara a enlloc i que es una persona tòxica... I no els vull decepcionar i que em mirin malament o que estiguin decebuts amb mi... No sé que fer ni com explicar-lis pff, però ja començo a tenir malsons i tot imaginant-me a ma mare descobrint-lo i ho paso fatal inclús quan caminem pel carrer per por que algú ens vegi. Com els hi explico sense que em mirin malament?
Laura Centellas

Hola!
Primer de tot gràcies per explicar-nos aquesta situació que tan t’angoixa.
La situació que estàs vivint és bastant complicada, tinc la sensació que et sents atrapada entre l'amor i el respecte que sents cap als teus pares, el que sents que és el correcte i l'atracció que sents cap a aquest noi.
Les relacions que anomenem tòxiques són exactament això: són relacions que ens enganxen perquè ens donen quelcom molt positiu, però alhora ens fan sentir molt malament. Fixa't que parlem de "relacions" i no de persones tòxiques. El que és tòxic és la relació que es crea entre les dues persones, no podem responsabilitzar a una sola persona de tenir una relació tòxica. M'explico?
Valora tranquil·lament què t'aporta aquesta relació i, sobretot, en què et destrueix. Quan tinguis la decisió presa, ho hauràs de comentar als teus pares, si decideixes tornar-ho a provar amb ell sigues valenta i diga'ls que prefereixes dir-los la veritat, encara que no els agradi, a dir-los una mentida i veure-us d'amagat.
Els teus pares t'acabaran ajudant sempre que ho necessitis, no ho oblidis.
Una abraçada!
La Laura Centellas