psicòleg correcte
Bones!
Fa poc he començat a anar al psicòleg, només porto una sessió feta i em fa cosa no acertar i que no em vagi bé aquesta persona... He llegit que hi ha gent que no és compatible amb el seu psicòleg i han d'anar canviant, i m'agradaria preguntar-vos com puc saber si un professional m'està ajudant o no realment, quines coses cal valorar? Gràcies!!
Laura Centellas

Hola!
Gràcies per la teva consulta.
Has de tenir en compte que les primeres sessions serveixen per crear el vincle entre vosaltres, que us pugueu conèixer que li puguis explicar què et preocupa que ell et pugui començar a donar eines, que aneu pactant junts els objectius de treball...
Amb aquesta persona t’has de sentir còmode, has de sentir que no et jutja, que t’escolta, que et proporciona eines per gestionar el teu malestar...
Si vas seguint tots els passos que et marca el psicòleg hauries d’anar notant millores de mica en mica. Aquestes millores haurien de proporcionar-te autonomia, reduint la presencia del teu malestar i anar recuperant el benestar de manera gradual.
Quan sentis que amb aquesta persona no us enteneu, o no sents que estiguis avançant, serà el moment de plantejar-te un canvi de terapeuta. Normalment els psicòlegs també ens adonem quan no som compatibles amb un usuari i li podem recomanar el canvi.
Esperem haver-te ajudat.
Una abraçada!
La Laura Centellas