Com dir-li
Fa uns mesos es va morir la meva padrina i ara el meu pare i el meu germà volen anar a viure amb el meu padrí que es el home de la padrina que se va morir. Jo encara no ho tinc superat i sento que no podré viure allà encara que només hi vaja un cap de setmana cada dos setmanes perquè hi anem cada dissabte a dinar i estic molt trista encara que per fora faig veure que estic bé i contenta però per dintre estic plorant perquè sento que falta la padrina i la trobo massa a faltar les seves abraçades, els seus xistes i tot. En conclusió la meva pregunta és com li dic al meu pare que no vull viure allà ?
Laura Centellas

Hola!
Superar la mort d'algú que ens estimem necessita temps i anar assimilant el que ha passat. Si fa uns mesos que va morir no ho pots haver superat.
El primer hauràs de començar per parlar de les teves emocions amb el teu pare. Ell potser no es conscient que tu estàs molt trista amb aquesta situació, i ha pensat que si us en aneu allà no tindrà cap impacte en tu, però no has sigut sincera amb ell, de manera que ell ha pres la decisió sense tenir tota la informació.
Busca un moment de calma, seu amb ell i parla’n, explica-li els teus sentiments, la por que et fa anar allà i estat tot el dia recordant a la padrina... potser podeu arribar a algun acord. Si no hi ha acord possible et quedarà acceptar la decisió del teu pare i buscar maneres de poder gestionar la mort de la padrina d’un altre manera.
Si necessites alguna cosa, nosaltres seguim aquí.
Gràcies!
La Laura Centellas