Què faig?
Hola, primer de tot moltes gràcies per la feina que feu.
Comence, tinc 15 anys i des de fa 2 que la meva vida ha canviat molt, i d' ahí el meu problema principal.
A 1er d'ESO va haver una professora que em va marcar molt, em va ensenyar a estimar el valencià/català.
Va entrar a un web i des d'eixe moment ja no vaig a tornar a ser la mateixa, vaig començar a escoltar música en la nostra llengua, a comentar en xarxes en la nostra llengua, veure sèries, etc…. Ahí tot mitjanament bé.
Ara, 2 anys després i a 3er d'ESO, tot ha canviat, els meus pares em jutgen i els costa acceptar que he canviat més que abans, he perdut la confiança i la comunicació amb ells i, amb les meves amigues no comparteixo gusts amb cap d'elles, a totes els agrada o la música anglesa o els BTS. Quan estic amb elles no sóc jo, ni a classe tampoc, per por que als treballs grupals de classe em deixen sola.
No tinc amb qui comentar els programes que hi veig, ja que de les meves amigues cap veu el mateixos programes, les novetats musicals que hi surten,etc...tan sols ho he fet 2 vegades amb la professora de valencià d'aquest any.
Em sento sola i no sé què fer, a qui comentar-li tot açò, perquè encara que em porto bé amb alguns professors com abans he comentat, no tinc la suficient confiança per comentar-li açò.
I, amb els meus pares ni pensar-ho…
A sobre, encara que el meu poble és valencianoparlant, a mi en diuen que sóc molt valenciana, que sóc indepe (tan sols per la música que escolte, que jo no dic que en un futur.... qui sap, però crec que els gustos musicals no són suficients per determinar això, i més a la meua edat), fins i tot m'han arribat a dir que em preferien com era abans.
Què em recomaneu que faça??
(sent que siga tan llarg però volia explicar-ho bé.)
Moltes gràcies.
Laura Centellas

Hola!
Gràcies per la teva consulta!
Amb el tema de les amigues i les diferències de gustos, no cal que ens agradi tot igual que a la resta, podeu proposar fer intercanvi de coneixements, tu els presentes alguns dels teus grups, els hi porposes que escoltin alguna cançó i desprès en parleu, el mateix elles, que et proposin alguna novetat i en parleu. El mateix amb les sèries, actors i actrius... Hem de ser tolerants, i si les teves amigues no ho son, caldrà que parlis amb elles i prendre una decisió.
Pots buscar grups de suport a artistes i parlar amb gent a traves de les xarxes socials, sobre els artistes i grups que t’agraden, i potser coneixes gent nova, amb la que poder compartir aquest tipus d’aficions.
I en relació a la teva família, intenta parlar amb ells, comenta’ls que aquest tipus de comentari no t’agrada, si hi ha alguna cosa que els faci por de les teves eleccions...  Parla amb ells, de vegades la millor manera per fer-nos entendre és tenir una bona conversa en la qual puguem expressar el que sentim amb calma, sense discutir...
Una abraçada
La Laura Centellas