desconcentrada dels estudis
hola!! soc una noia de 14 anys cap a 15 i faig 3r d'ESO.
us poso en situació: soc la empo de la classe (a ver, trec bones notes, xo no es x flipar-se, podriem dir q hi ha gent super mes llesta q jo, i si esq em compares amb els de la meva classe... normal q sigui lempo hahahhaha) i pos com és normal, m'agrada una persona.
és un noi de la classe. al principi de curs tenia nòvia, ara ja no. des de fa com un mes i pico que parlem per whats quasi cada dia i a més s'asseu al meu costat a la classe. el problema? crec que des de q parlem més (xq al 1r trimestre no parlavem) no aconsegueixo concentrar-me al 100% i les meves notes baixen una mica (màxim 0'5 punts) a veure, vist així sembla que aquest noi sigui un gran problema, xo ens han començat a dir les notes trimestrals i continuo igual q al trimestre passat (tot AE). en plan, he passat de 9 i pico a més de 8'5.
total, que no vull que em passi més això, perquè a les tardes quan estudio, em costa molt concentrar-me i estic força pendent de si em contesta o no i crec que això no és bo.
a classe cap problema, més ben dit, soc un benefici per a ell: les seves notes i sobretot la seva actitud estan augmentant positivament i estic molt contenta xq es una satisfacció personal saber que gràcies a tu, has millorat la vida d'una persona. (no us penseu q li faig els deures, ni molt menys!! lunic q faig es quan parla o aixi dirli q calli i fer q s'organitzi millor).
ara ve la pregunta: com puc fer per concentrar-me més i que no em distregui?
he intentat evitar-lo una mica o així, per a veure si em puc concentrar més, però després perdo el temps pensant amb lo que he fet i amb la meva conciència que em fa sentir malament x no fer-li cas i sudar d'ell.
estic confusa xq no li puc dir q se'n vagi a la merda així com així i tampoc tinc tanta confiaça amb ell per explicar-li. A part, molts dies, parlar amb ell, m'alegra el dia i no vull que la nostra amistat (molt maca) s'acabi x la merda d'estudis.
No us penseu q em fa canviar de personalitat ni que em fa baixar molt la nota, vull dir tot continua siguent AE i de mentres no tinc cap AN. lo q sobretot em preocupa és el tema de la concentració, no us podeu imaginar a les tardes lo q em costa concentrar-me.
moltíssimes gràcies per la feina que feu, sé que se us ho agraeix poc, però parlo amb el nom de tots els adolescents de Catalunya dient que ens salveu i que aquest consultori ens va molt bé per a les nostres vides caòtiques adolescents hahahahhahah.
moltissimes, moltissimes gracies!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Laura Centellas

Hola!
Moltíssimes gràcies per les teves paraules, i gràcies també per confiar en nosaltres i explicar-nos això que et preocupa.
L’important es que trobis estones per tot, estones per estar contestant al WhatsApp i parlant amb ell, i estones per dedicar a l’estudi i els deures. Cal que tu mateixa et gestionis petites estones on et concentris totalment en una cosa. És impossible que passis tot el dia totalment concentrada, així que distribueix bé les teva atenció. Per exemple: posa el temporitzador mitja hora i motiva't per estudiar. Després deixa't 5-10 minuts per relaxar-te i tornar a posar el cronòmetre.
Veuràs que és un entrenament que mica en mica et sortirà millor ;)
Estem aquí sempre que ho necessitis.
Gràcies!
La Laura Centellas