No
Hola, primer de tot us vull agrair per tot el que feu per nosaltres, els adolescents.
La cosa és que, no sé perquè, suposo que per agradar els altres(quan tenia 10,11,12 anys em deixaven molt de banda), no sé dir que no.
Quan m'envien tipo: una pregunta, com es fa aquests exercicis? que em podries passar una foto? -per una banda, sé que potser ho facin x aprofitar-se de mi, i que en realitat no tinc gens de ganes, però per l'altra, em fa cosa dir que no, i la majoria de vegades no sé que dir, i al final, accedeixo. O poso mil excuses. Ns ,però tinc la impressió que ho faig perquè la gent no s'enfadi amb mi, q no em tornin a deixar de banda i fer-me el buit com a l'escola.
Com puc dir que no sense després sentirme culpable?
Gràcies
Laura Centellas

Hola
Gràcies per les teves paraules, ens animen a seguir.
El primer que has d’acceptar és que tens dret a dir que no, d’acord? És un dret que tenim les persones humanes.
També dir-te que de la mateixa manera que l’altre persona te dret a demanar-te els deures, tu tens el dret de dir-li que no, i això no et farà ser egoista. Si l’altre persona s’enfada perquè no li deixes els deures, el problema es de l’altre, si?
En comptes de donar excuses, explica les raons per les quals no li vols deixar això, o fer el que t’han demanat. És millor la sinceritat que les mentides. Et sentiràs molt millor. Pots dir que “no” primer agraint que t’ho hagin demanat a tu, que hagin comptat amb tu per això... i desprès exposes les teves raons.
No tinguis por de ser egoista, i comença a pensar una mica més en tu, d’acord?
Gràcies per la teva consulta.
Una abraçada!
La Laura Centellas