Ajuda
Holaaa! Primer de tot, bona tarda i gràcies per el que esteu fent (ho sento si el meu català no es perfecte, a casa meva parlo castellà).
Doncs jo era un noi molt sociable, graciós, amable, amb bones notes a l’escola/insti i fa uns 2 anys que m’he tornat molt insegur de mi mateix, llavors per sentir-me “millor”, he començat a jugar videojocs. De tenir molts amics i bones notes he acabat amb uns quants amics i males notes ja que prefereixo estar tot el dia jugant (jo no vull estar viciat al joc però al mateix temps si, no se si m’explico). També ara soc molt vergonyós, callat i a vegades poc amable i tot em dona igual... No se que puc fer per a ser com abans, deixar de estar viciat al joc, fer nous amics, etc.
Laura Centellas

Hola!
Doncs el primer i el segon pas per poder canviar aquesta conducta ja els has fet. El primer es adonar-te que alguna cosa no va bé, i el segon es voler fer alguna cosa per canviar-ho.
Entenem que t’agrada molt jugar a videojocs, i cal que et posis un límit, i puguis dedicar el temps a altres coses, quedar amb els amics, fer la feina de l’institut, relaxar-te d’altres maneres, practicant esport...
Parla-ho amb la teva família, i entre tots intenteu pactar uns horaris i unes pautes, al principi possiblement et costi, i és important fer el procés acompanyat. Si tot i així sents que et costa, pots parlar-ho amb la família i buscar a una professional de la psicologia per que et pugui donar unes pautes i un seguiment més acurat.
Una abraçada!
La Laura Centellas