Anticonceptives + sexe
Hola! Tinc 20 anys i des de l'any passat he tingut problemes amb la regla (em baixava bastant irregular, vaig estar uns 3 mesos sense regla, tinc ovaris poliquístics). Per això a l'inici de gener d'aquest vaig començar amb les pastilles anticonceptives (Sibilla de 28 dies). Des de llavors me les he anat prenent cada dia, el primer mes em va baixar la regla bastant més de lo normal, pero després se m'ha anat regulant (el segon blister vaig tenir regla sol 3 dies).
El meu dubte és si podria ja fer sexe sense condó tranquil·lament, perquè me les prenc sense falta i amb la meva parella portem 6 mesos. Li he fet felacio i sé que fa un any o més va estar amb una noia i ho van fer sense condó, però tmpoc ha notat cap molestia (respecte les ETS). Què n'opineu?
Respecte saber 100% si algu dels dos té alguna ETS, què s'ha de fer? Com puc demanar les proves? Si jo mai he fet res amb ningú sense condó, podria tenir-ne?
Gràcies!
Laura Centellas

Hola,
Si ja fa tres mesos que prens correctament les pastilles anticonceptives i vols mantenir relacions sexuals sense preservatiu, aquestes et protegiran d'un embaràs no desitjat, però com saps, no d'una infecció de transmissió sexual.
Per estar al 100% segurs que no teniu cap ITS, us hauríeu de fer les proves, ja que n'hi ha algunes que no presenten símptomes, i si algun dels dos ha mantingut anteriorment relacions sexuals sense cap mètode de barrera, s'ha exposat a la transmissió i contagi. Per sol·licitar-les podeu fer-ho a través del vostre Centre d'Atenció Primària.
Una abraçada ben forta i moltes gràcies per la confiança!
Mariona Busto
Psicologia - Sexualitat - Parella
@marionabusto
La Laura Centellas