hem mata nomes de pensar-ho....
Hola! Bona tarda,hos explico aixi una mica el que hem pasa i que porta dies que hem menja mes el cap, encara q fa anys que ho tinc, ara entendreu
Principalment tinc una pregunta i es que si amb 8 anys el meu cosi de 14 en aquell moment hem tocaba, es a dir, hem deia que li xupes i jo ho feia, com es.podria considerar aixo? Vui aclarar que el primer cop tenia 8 anys i estavem a la seva casa, alla hem va començar a dir que li xupes que nose que... jo li vsig dir en aquell moment que ni de broma pero jem va começar a insistir cada cop mes fins que li vaig dir que vale, ho vaig fer i desde aquell dia es va repetir nose ni jo quans cops. No el puc ni mirar a la cara. Nose si es pot considerar abus o algo, perque jo al final vaig dir que si.
l'altre es que no se com explicar-ho, ni a qui.
Gracies per llegir i intentar ajudar-me
Laura Centellas

Hola bonica,
Moltes gràcies per escriure'ns i explicar-nos aquesta situació.
Sí, el que descrius és un abús sexual infantil. No t'has de sentir culpable de res. L'únic culpable és l'agressor, el teu cosí. Et va manipular i et va fer sentir culpable per aconseguir el seu propi plaer.
Et recomanem aquesta fundació que ajuda a persones (menors d'edat i majors d'edat) que han patit aquest tipus de violència durant la seva infància.
Molt sovint els abusos es produeixen dins la pròpia unitat familiar i això provoca que la víctima senti que "està trencant la família" si ho explica. Però no és així. Qui ha trencat la família, qui sabia que estava fent alguna cosa que no era correcta és el teu cosí. Per tant, la responsabilitat és seva. Tu tens tot el dret a explicar-ho i posar-ho a la llum, a demanar ajuda a la teva família, comença per algú amb qui tinguis més confiança, pare, mare, àvia... i tens dret a poder rebre l'atenció psicològica necessària.
Escriu-nos sempre que ho necessitis, et deixo el telèfon d'Infància Respon 116 111 per si necessites demanar assessorament (és gratuït i està disponible les 24h) tot i ser “infància” també atén a adolescents.
Una abraçada molt forta.
La Laura Centellas