Hola, sóc la dels profes
Primer de tot, bona nit i moltes gràcies per respondre'm la consulta que vaig fer. El títol de la meva consulta era "prefereixo no posar titul". Volia dir que les converses que tinc amb els professors no les puc tenir amb el meu grupet de l'institut perquè és com si nomès sabessin parlar de Tik tok i de l'horòscop (ara s'ha posat de moda això dels símbols del zodíac i tal). Son converses que no m'interessen, a més és que parlen molt sobre respecte però si a mí en sembla una tonteria això de l'horòscop doncs no ho veuen bé. I si a mí m'agrada un actor, per exemple, doncs si no és el que els hi agrada doncs diuen que els hi dóna fàstic i fan com si vomitessin. I també em van dir que els matrimonis entre cosins són estranys i que els fills surten gilipolles. Això em va cabrejat perquè els meus avis són cosins i els hi vaig dir i van dir que igualment surten gilipolles els fills (O sigui que pràcticament estan dient que ma mare i els meus tiets són gilipolles) després van veure que realment estaba cabrejat i es van disculpar tot i que van continuar dient que és "poc habitual". El problema és que també vaig tenir aquesta conversa amb una altra del grupet i li vaig dir que el metge li va dir als meus avis que no passava res (ho van preguntar abans de tenir fills) i que hi havia les mateixes possibilitats que alguna cosa sortís malament que qualsevol altra parella. Però ella em va contestar que aixó ho va dir el metge fa més de 40 anys i que avui dia s'ha vist que no és bo, i que els meus tiets i mà mare són una excepció (perquè són molt inteligents). Pero es que a més totes aquestes no saben tenir una discussió, donen arguments estúpids i a més és posen d'acord per a defensar qui està donant aquests arguments i em fa molta rabia. No parlo quasi al pati, estic amb elles i quasi sempre com a públic passiu. Per aixó suposo que amb un profe és més interessant, perquè saben mantenir una conversa i no parlen només de les merdes que es posen de moda X temps i desprès ja diuen que està passat de moda (tipus Karmaland, l'horòscop, etc). Intento mantenir converses que puguin ser minimament interessants (sobre alguna classe, alguna anècdota del cap de setmana, o els hi explico algun acudit, enigma, i coses per l'estil). IMPORTANT:he parlat del "meu grupet de l'institut" em referia a que els meus amics de veritat, els que sé que d'aquí a 40 anys continuaran sent amics meus, no van al mateix insti. Peró a l'institut vaig amb aquestes perquè necessito anar amb algú. Tinc colegues que si que son més amics que aquestes a l'institut. Pero van a una altra classe, i a l'hora del pati per lo del COVID19 no em puc apropar. A més, encara que ens portem superbé, aixó d'anar a diferents classes és com que separa molt saps? Vull dir, que la gent amb qui està tot el dia a clase és amb qui va més al pati i tal. A més ella no queden els caps de setmana. Bueno, torno a les noies del meu grup de clase. Resulta que a l'hora de fer treballs en grup i tal mai em tenen en compte, s'ajunten ràpid entre elles i ja. Jo quasi sempre em quedo fora. Però després els caps de setmana sí que queden amb mi a vegades. I l'any passat van fer un grup de Whatsapp per quedar i tal i em van ficar a dins. Llavors, no entenc perquè no compten amb mi per cap cosa de classe, si jo treballo bé en equip, de veritat. Es com que saben que jo existeixo petó la relació que tenen cadascuna amb algunes del grup és més forta que la que tenen amb mi. O sigui, és com un grup format també per grupets que van variant.
També hi ha altra cosa que no sé si és gaire normal: imagino converses tota l'estona. Imagino que estic parlant amb algú, i realment em poso a susurrar molt baixet, que no se'm sent. M'imagino que parlo amb algú perquè necessito explicar tot, el que estic fent al moment, i la meva vida, i coses que recordo de quan era petita i tal. M'agrada explicar la meva vida, i així mantinc la ment ocupada també. Aquestes converses les imagino sobretot amb professors, suposo que perquè són adults, neutrals en la meva vida privada, i als qui tinc una gran admiració. Em passa sobretot amb un profe a qui sempre tinc ganes com de veure'l, de trobar-me'l pel carrer, de conversar amb ell... És amb qui puc tenir unes converses sobre la seva assignatura, que m'interessa moltíssim, i tinc la sensació que és l'única persona que comprèn l'interés extraordinari que sento pels temes relacionats amb la seva assignatura. També em sembla una persona molt inteligents, tinc molta admiració pels seus coneixements. Tinc la sensació que és com una mena de Déu omnipresent. També a vegades simplement imagino una possible escena amb aquell professor on m'està parlant, explicant una cosa, etc. He llegit a internet que imaginar converses és normal, però no ho tinc gaire clar. Sé que aquest profe no es un Déu, se que te fills, que te la seva vida... Però per això és estrany que imagini amb TANTA freqüència que estic parlant amb ell. Vull dir, que em sembla que no m'estic tornant boja encara jajaja. Només volia que em contestessin aquestes preguntes. Per cert, perdó per posar a l'altra consulta que soc un noi. Ho vaig fer per por a que m'identifiquessin i vaig pensar que no tindria rellevància en la situació que vaig d'escriure. En realitat sóc una noia.
També vull dir que probablement em direu que canviï el meu grupet de classe, però creieu-me, la resta de la classe son pitjors, son uns imbecils la majoria. Crec que dins la meva classe és el millor grup i l'únic que s'inclouria. I tampoc estic tan malament amb elles, vull dir que ja em sento a gust per tenir un grupet encara que no siguin els meus millors amics (tampoc és necessari que ho siguin i en general em sento bé amb elles).
Ja sé que us ho han dit un munt de vegades, però us ho dic sincerament, moltes gràcies per ajudar-me a mí i a tots els adolescents. Moltíssimes gracies per tot i perdó pel text tan llarg, es que ho volia deixar tot ben clar. Em sembla que les idees i dubtes que volia expressar està una mica desordenats, però ja s'entenen, no?
Laura Centellas

Hola!!
Gràcies per tornar a posar-te en contacte amb nosaltres, les teves paraules ens animen a seguir. Gràcies també per explicar-nos una mica més detalladament la teva consulta anterior.
Pel que fa al grupet d’amigues de l’insti, no et direm que les canviïs, només que valoris si aquesta es la millor opció (que per el que ens has dit, sí) tot i que a vegades hem d’obrir una mica les nostres mires i conèixer gent nova, potser descobreixes que dins aquest grupet que els hi dius “imbècils” hi ha algú que comparteix els teus mateixos gustos o interessos.
És important que quan fan algun comentari que no t’agrada, com el dels teus avis, els ho puguis dir. I dir-ho sense por, ja que quan més clares deixis aquestes coses, millor.
En el tema dels treballs els pots preguntar perquè et deixen de costat, o explicar-los que et sents apartada, o que els demanis si hi ha algun motiu, potser tu penses que treballes molt bé en grup, però elles no tenen la mateixa sensació. Si no preguntem als altres no sabrem mai la veritat.
Creiem que cal que busquis obrir-te amb els teus companys i companyes de classe, per sentir-te més integrada, potser no cal que sigui un grup sencer, amb dues o tres persones potser ja en fas prou. Valora-ho.
Pel que fa a les converses en veu baixa, són normals? en certa mesura sí. Però potser hauries de prendre certa distància amb aquest professor, ja que comences  a notar conductes obsessives, i no són bones. D’altra banda si tens ganes d’explicar la teva vida, pots escriure un diari, deixar constància dels teus pensaments, d’aquestes converses amb tu mateixa.
Esperem haver-te respost als dubtes que tenies, si vols afegir alguna cosa, estem aquí.
Gràcies
Una abraçada!
La Laura Centellas