Consell per l’anorèxia
Hola! M’agradaria que em puguessiu ajudar. L’altre dia vau venir a la meva escola a fer-nos un taller sobre els trastorns alimentaris i em vaig sentir molt reflectida ja que tinc una amiga molt amiga que pateix anorèxia. Està malament i té pensaments molt negatius continuament. A més està passant per una situació complicada a casa que no l’està ajudant. Se li ajunten moltes coses: la baixa autoestima, tema nois, i tema familiar. Jo parlo cada dia amb ella i moltes vegades la animo, però de vegades no sé què dir-li. Què puc fer? Moltíssimes gràcies!
Laura Centellas

Bon dia! Primer de tot, gràcies per consultar i explicar-nos el que et preocupa. Ens alegrem que el taller t'animés a demanar ajuda per a la teva amiga. Tal i com us vam dir, els amics sou molt importants en l'adolescència, sou un gran recolzament!  Fas molt bé d'haver donat aquest primer pas. La teva amiga de ben segur ho estarà passant molt malament i necessita a les seves amigues al seu costat. Tot i que potser estigui més distant, enfadada i us respongui malament, no dubteu que no ho fa a propòsit, és el seu malestar intern. Els amics teniu un paper molt important a l'hora de donar-li suport i recolzament a una persona
afectada per un trastorn de la conducta alimentària, però malauradament, no podeu curar-la, això és tasca dels professionals que li fan el tractament. Com amics que podem fer? Escoltar la persona i mostrar-se comprensiu amb la seva situació (no renyar-la). Encara que et pugui semblar que no és gaire, saber escoltar a la persona és una gran ajuda per a ella. Un amic no jutja, ni qüestiona. Hem de ser comprensius, respectuosos i entendre que hi ha algo que el/la fa patir molt i ho està passant malament. Ens necessita al seu costat. Animar la persona a que demani ajuda professional. Això és fonamental perquè una persona es pot recuperar d'un trastorn de la conducta alimentària sempre i quan faci tractament amb professionals especialitzats. Per la forma en com es desenvolupen aquests trastorns és habitual que la persona no accedeixi a rebre tractament. Si us trobeu en aquesta situació insistiu en la necessitat de que rebi ajuda professional.  Proposar activitats i parlar de temes que no tinguin a veure amb el pes o la imatge. La millor manera de poder-lo ajudar és sent tu el millor exemple de com estimar-se a un mateix. Una abraçada!
La Laura Centellas