No puc posar-me un Tampax
Hola!
Fa un temps que em va venir la regla per primer cop. I ja fa bastants cops que intento posar-me un tampax, ja que a vegades nedo... El cas es que ho vaig probar per primer cop i al treurem’el em va fer mal i els ultims cops que ho he provat, intento relaxar-me pero acabo posant-me molt nerviosa i al intentar posar-lo tb em fa mal... (crec que per aixo a vegades se’m para la regla) no se que fer i ni com fer-ho ja...
Merci... ;)
Laura Centellas

Hola,
A vegades quan el tampó no està prou ple i està més aviat sec, pot fer mal a l'hora de retirar-lo, per això és important adaptar la mida del tampó a la quantitat de flux menstrual que tinguis aquell dia.
Quan hem tingut una experiència desagradable és gairebé impossible no associar-ho a quelcom negatiu, però posar o treure un tampó no ens hauria de fer mal. Per tant, la nostra recomanació és que agafis un mirall, et posis en una posició que et resulti còmoda, i observis bé l'entrada de la teva vagina per on has d'introduir el tampó. Important que per començar agafis tampons de la mida més petita i amb aplicador de plàstic que et serà més fàcil de posar. Amb molta cura comença a introduir a poc a poc l'aplicador dins de la teva vagina, és important que dirigeixis l'aplicador en la direcció de la vagina (dins de les caixes de tampons generalment trobaràs les instruccions amb imatges de com fer-ho). Si et fa mal o notes que et bloqueges, dóna't uns minuts, no tinguis pressa, de mica en mica aniràs agafant-li el truc.
Si tot i així el dolor continua, el recomanable seria una revisió per part de la ginecòloga o llevadora per descartar que no hi hagi quelcom físic que expliqui el dolor.
Una abraçada ben forta i moltes gràcies per la confiança!
Mariona Busto
Psicologia - Sexualitat - Parella
@marionabusto
La Laura Centellas