Familiar
Hola, arran d'un dels vostres tallers on recommenavau escriure aqui he decidit preguntar sobre un assumpte. Tinc un problema i no sé que puc fer. Aquest problema no em concerneix sinó a un familiar molt proper a mi però físicament lluny. És una noia d'uns 14 anys, ella és diagnosticada amb ansietat, depressió entre altres coses. Em comenta que és una persona que se sent culpable i responsable de tot el que li ha passat a la vida, sigui bo o dolent. Em diu que se sent insuficente i culpable que els seus pares estiguin preocupats, com si fos una càrrega per ells. Em diu que dorm poc per estar pensant en coses negatives sobre ella mateixa, em va comentar que això és arran de l'bulling que patia quan era més petita. Ella ja està en mans de professionals però em segueix dient totes aquestes coses. No sé quin tipus de frases o consells puc donar-li per animar-la o si em podeu fer entendre que és el que està passant ella. Gràcies.
Laura Centellas

Hola!
Gràcies per escriure’ns i preocupar-te per aquesta familiar. És fantàstic saber que tenim persones al voltant que es preocupen per nosaltres i ens estimen!
A vegades més que les paraules, el que apreciem és la companyia, que ens escoltin, que estiguin per nosaltres... encara que no puguis estar amb ella físicament hi ha moltes maneres de fer companyia, podeu parlar per telèfon, jugar a alguna cosa online, mirar alguna pel·lícula plegades...
Pregunta-li si aquestes coses que et diu a tu també les està comentant als professionals amb els que va, i si no ho ha fet animar-la a que ho pugui fer. I si sí ho està fent encoratjar-la a que ho segueixi fent.
Estigues al seu costat i recorda-li les coses positives que té. Què t’aporta a la teva vida, la relació que us uneix. Li agradarà que li recordin.
Finalment, si veus que la situació no millora o empitjora, potser hauràs de parlar amb els seus pares. Explicar-li a algun adult t'ajudarà molt a no portar tu sola aquesta càrrega i segurament podrà desencallar la situació!
Una abraçada!
La Laura Centellas