Altibaixos
Hola,
Tinc constament bastants altibaixos com d'emocions i no sé si és del tot normal. A més crec que això m'està provocant que em mossegui molt les ungles, cosa que m'agradaria parar de fer.
Moltes gràcies per la vostra feina
Laura Centellas

Hola!
Moltes gràcies a tu per escriure’ns!
El que et passa té un nom: es diu "labilitat emocional" i forma part d’una adolescència “normal”. Té a veure amb un canvi d'emocions i sentiments, com si fos una muntanya russa en què ho vius tot molt intensament. Aquesta sensació sol aparèixer a l'adolescència i mica en mica es va suavitzant.
Vull que intentis pensar: en quines situacions et mossegues les ungles? El vici de mossegar-se les ungles sol estar associat a estats de nerviosisme i ansietat,
El que és important quan es pateixen aquest tipus de tics és:
• Aprendre a relaxar-se (conta fins a 20 abans de posar la ungla a la boca)
• Buscar alguna conducta incompatible (per exemple, posar-se les mans a la butxaca, escriure...)
• Demanar ajuda a la gent del teu voltant (que t'avisi quan ho estiguis fent)
• Buscar una manera de cuidar-te les ungles (pinta-les amb algun color, o amb un esmalt de sabor amarg, els venen a les farmàcies)
Esperem haver-te ajudat.
Una abraçada!
La Laura Centellas