Fòbia al telèfon
Hola.
Primer de tot dir, que soc una persona bastant tímida.
Des de sempre m’ha costat moltíssim parlar per telèfon. Ja digui fer o rebre trucades. Al principi no parlava amb ningú, després començar a parlar amb els meus pares però si no hi havia ningú a prop, seguidament vaig començar a parlar amb ells encara que hi hagués algú a la vora. Però amb ningú més. També em costa fer àudios de whatsapp, no s’ho feia ni a ells, ara sí (encara que no m’apassionen). Prefereixo mil vagades escriure que parlar, encara que digui un paràgraf molt llarg. Tampoc puc fer vídeotrucades.
Porto molts anys de teràpia, i només m’ha servit per agafar fòbia al telèfon.
M’agradaria superar-ho per mi mateixa (porto molts anys amb aquest problema), i també per l’àmbit professional (trobar feina).
Què puc fer? Algun Consell? Algú està o ha estat en alguna situació semblant?
Moltes gràcies :).
Laura Centellas

Hola!
Gràcies per compartir amb nosaltres aquesta preocupació.
Moltes persones, abans de mantenir una conversa per telèfon recreen la conversa en veu alta o mentalment, per tal d’estar una mica més tranquil·les durant la conversa, i els funciona. O apunten en un paper aquelles coses que volen dir per tal que no se’ls oblidi, només responen a trucades de números coneguts
Què és el que et genera por a l’hora de trucar o rebre una trucada? Què estàs evitant quan envies un missatge en comptes de trucar o una nota de veu?
Creiem que és important que puguis parlar d’això amb la teva terapeuta, i si ella no et pot ajudar, buscar un altre terapeuta experta en problemes d’ansietat. Cal que de mica en mica t’enfrontis a les teves pors, i es millor que aquest procés el facis acompanyada d’una persona professional de la psicologia.
Pren-t’ho amb calma i paciència, les pors cal treballares a poc a poquet.
Una abraçada!
La Laura Centellas