Corrida
Holaa
Sé que a l'edat de 21 anys no m'hauria de preocupar tant per aquests temes, però és que estic preocupat. El cas és que tinc novia de fa dos anys ja i durant els primers mesos em corria poc després de començar amb la penetració. Al cap de un temps ja es va solucionar i vem arribar al punt en què era capaç de corre'm després que ho fes ella, així que cap problema. Tot i així, l'últim dia que ens vem veure ho vem fer dos cops i, tot i estar molt més temps del normal fent penetració, no em vaig aconseguir corre cap dels dos cops.
Ara em preocupa perquè, abans, com més pensava en aguantar la corrida, més ràpid em corria, i, ara, encara que pensi en corre'm, no em surt. No sé si és impotència temporal, impotència de per vida o si és la mateixa auto-pressió que em poso per corre'm m'impedeix fer-ho. La cosa està en què, quan em masturbo jo sol, em puc corre sense problemes. Podríeu aclarir-me què és realment la impotència (per exemple, si existeix algun tipus de impotència que permet tenir una erecció mentre es mantenen relacions però que impedeix tenir la corrida? Creieu que és només psicològic i que, com més pensi en corre'm, menys podré fer-ho? Creieu que, si torna a passar alguns cops més, hauria d'anar a l'uròleg a que em miri si tinc impotència?
Gràcies per la feina que feu i l'ajuda!
Laura Centellas

Hola,
Amb la teva consulta ens arriba el neguit i preocupació que et genera el tema de l'ejaculació.
Col·loquialment es diu impotència a la dificultat per aconseguir o mantenir l'erecció (disfunció erèctil), que és diferent de l'ejaculació precoç o l'ejaculació retardada.
Fixa't que ens expliques que amb la masturbació no tens cap dificultat en ejacular en un temps que per a tu és "correcte" i que no et genera malestar, per tant, podem deduir que la causa de la dificultat que està apareixent amb el sexe compartit ve causat per factors més psicològics que fisiològics.
Ens dóna la sensació que estàs molt pendent de l'ejaculació (que no sigui massa ràpid, que no sigui massa tard...) i això provoca que puguin aparèixer dificultats en l'esfera sexual. Fixa't que no estàs concentrat en gaudir i passar-ho bé, sinó en controlar l'ejaculació, tant, que aquesta o apareix massa ràpid o no apareix.
Per tant, intenta focalitzar la teva atenció en passar-t'ho bé, independentment que ejaculis ràpidament o no. Veuràs que així tot és més fàcil! Igualment si veus que tot i així sol no te'n surts, et recomanaríem que fessis una consulta amb un psicòleg/a especialitzat en sexologia clínica perquè pogués fer una bona avaluació de la situació i ajudar-te a resoldre aquesta dificultat.
Una abraçada ben forta i moltes gràcies per la confiança!
Mariona Busto
Psicologia - Sexualitat - Parella
@marionabusto
La Laura Centellas