Estudis, no se que fer
L'any pasat vaig cursar 1r de baxillerat social i ho vaig deixar ya que no m'agradava gens, en van quedar 2 asignaturas ja que no tenia ganes d'estudiar i sabia que ho deixaria.
Ara estic fent 1r de perruqueria i m'agrada pero sincerament em preocupa el meu futur, sento que vaig fer mal deixant baxillerat, que estic a una clase que no em costa gens esforc tenir excelents i que podria haber fet mes per el meu futur. Els meus pares a sobre no m'ajudan em diuen que amb perruqueria no arrivare a res.
Ara estic mirant per treurem baxillerat online mentres faig el cicle que estic estudiant, no se si es una bona ideea pero esque tinc por. Tambe m'agradaria saber si hi ha algun lloc on pugui consultar lo del baxillerat i em puguin ajudar una mica per saber com fer-ho ja que em van quedar 2 asignaturas i nose com es poden recuperar o si tinc que tornar a fer primer o si puc fer-ho alternat amb asignaturas de segon.
Nose si em podriau ajudarme en el tema de orientacio amb els estudis o alguna cosa perque estic feta un lio
Laura Centellas

Hola!
El dubte que ens apareix aquí és: la idea de fer perruqueria la vas triar perquè realment t'agrada o bé perquè el batxillerat era difícil?
Valora bé la resposta perquè et donarà la resposta a la teva consulta. Per altra banda, no oblidis que el tren de la formació i els estudis no es perd mai. Hi ha centres de formació d'adults, hi ha proves d'accés a cicles formatius i a la universitat... hi ha mil maneres de tornar a entrar a la formació oficial, d'acord?
Et donem informació sobre orientació acadèmica que et pot ser útil:  Sabem que és difícil prendre aquesta decisió, però no té el pes que ens volen fer creure. La decisió que prenem als 17 sobre el nostre "futur" durarà el temps que nosaltres decidim. Sempre podem fer un canvi de professió i buscar formacions en altres àmbits! No ho oblidis ;)
Tal i com veuràs a la normativa, a les pàgines 24 i 25, l'alumnat passa al segon curs quan hagi superat totes les matèries de primer curs o no tingui superades dues matèries com a màxim. Pots cursar 2n de Batxillerat sense haver de repetir 1r de Batxillerat ni recuperar aquestes dues assignatures abans de la matriculació.
IPCNormativa/DOIGC/CUR_Batxillerat.pdf">
IPCNormativa/DOIGC/CUR_Batxillerat.pdf
Però, potser més que "respostes" et "fem" preguntes...és necessari cursar ara el batxillerat alhora que el cicle? No t'angoixaràs o frustraràs si no arribes? Vols fer un grau universitari? Perquè o per qui necessites exigir-te tant?
No et va d'un o de dos cursos acadèmics, i has de trobar el teu itinerari acadèmic i estudiar el que t'agrada. Com bé saps, després del cicle de grau mig pots cursar un de superior que també et facilita l'accés a la Universitat...i seràs tècnica i tècnica superior en el que dius que et motiva... i ben preparada pel mercat laboral.
Tot i aquestes indicacions, creiem que el més adient seria demanar cita prèvia a la teva Oficina Jove del Baix Llobregat. Allà disposes de l'Assessoria Acadèmica on persones expertes t'orientaran per a que, amb tota la informació, puguis decidir millor.
També pots aprofitar la campanya In-forma't de la Xarxa de Punts InfoJOVE de Barcelona. Veuràs tota la programació de les activitats i aquelles que ja s'ha realitzat les trobaràs al seu canal de youtube.
"Anem poc a poc perquè anem lluny!!!"
Parla-ho amb la teva família, busqueu les raons reals de cada decisió i, si ho necessites, busca alternatives a cada decisió ;)
Una abraçada
La Laura Centellas