no m'entenen
Hola. Sento que no m'entenen les persones properes a mi, que no importen els meus problemes, qe son bàsicament coses relacionades amb la ansietat social que pateixo que cada cop m'afecten mes desde que soc adulta i no em sento capaç de fer coses simples i em fot. En segon pla tinc altres problemes que em costen mes d'externalitzar (dubtes amb la relació, mort d'un familiar q mai he superat), no tot es lo relacionat amb lo social. Quan explico aquest o altres problemes, que obviamen no son tan greus com poden tenir altres personas (Tipus quedarse sense feina o diners, problemes de salut etc) doncs clar, la meva mare i la meva parella ho minimitzen, dient indirectament que els seus son mes importants i em sento fatal pq se que hi han problemes pitjors i clar... Que puc fer?
Laura Centellas

Hola!
Gràcies per confiar en nosaltres i explicar-nos les teves preocupacions.
Cadascú te problemes diferents, i maneres diferents d’afrontar-los. En el moment que exposes els teus problemes és que per tu són importants. Si la teva parella i la teva mare no ho veuen de la mateixa manera, cal que els expliquis com et sents quan minimitzen els teus sentiments o quan treuen importància als teus problemes. Han d’entendre que en el moment que els expliques alguna cosa és perquè a tu et proeocupa.
No hauríem de comparar si els nostres problemes són més greus que els del costat, cadascú te les seves preocupacions, les seves pors, la seva manera de gestionar-ho, la seva pròpia valoració del problema, i el que avui et pot semblar un problema gegant, d’aquí dos meses semblar-te ridícul, i no per això és menys problema.
Tens varis fronts oberts, i potser caldria que anessis amb una professional de la psicologia per poder tractar tots aquests temes que t’angoixen. Fer un bon treball emocional i de dol es fonamental per estar bé amb nosaltres mateixes.
Una abraçada!
La Laura Centellas