Problema amb una amiga
Hola!!Aquesta setmana unes amigues i jo ens hem enterat que una "amiga" li va dir a unes amigues nostres que no anava amb elles perquè eren més baixetes i també a una nena li va dir que no era ningú. Nosaltres, quan ens hem enterat hem flipat perquè no ens imaginàvem que una amiga nostra fos capaç de fer això, i de fixar-se només amb el físic de les persones. Ella diu que per què estem enfadades i que això ja ha passat i ja està solucionat, nosaltres, li intentem dir que ens és igual que ja hagi passat, que el que ens sorprèn es que hagi pogut dir aquestes coses tant lletjes i que fan tant de mal a unes amigues nostres i no ho entèn. Ara hem decidit no parlar-i, però ens n'hem adonat que no podem seguir així i li hem dit que ho volem solucionar però que la nostra amistat ja no serà igual i si la vol recuperar haurà de fer un esforç a veure si consegueix guanyar-se-la. Fa una estona hem parlat amb ella per Whatsapp i li hem dit que ho volem solucionar cara a cara però ella segueix embolicant la troca. A més, uns nens li van explicar a una mestra i la mestra vol parlar amb ella però aquesta nena no vol parlar amb la professora. Què hem de fer? L'hem de perdonar i que no hagi passat res?? Ho solucionem sols o amb la professora? Que li diem? Estem molt preocupades i no volem que això arribi a pitjor.
Moltissimes gràcies!!!
InterPersonal

Hola!! Si realment és la vostra amiga, heu de fer-li costat, sempre. Passi el que passi, la vostra amistat ha d'estar per sobre i no pot ser que qualsevol petita cosa faci que en dubteu, perquè llavors voldrà dir que en realitat no ereu tan amigues. Ella s'ha equivocat, si, però crec que la reacció és tan exagerada que per això està reaccionant tan malament. Es deu sentir sola i incompresa i per això diu i fa coses que no són normals. Per què no intenteu entendre-la sense jutjar-la? Tothom es pot equivocar, es demana perdó i s'intenta no tornar-ho a fer, però crec que no l'heu de jutjar tan ràpid, ja que qualsevol dia podríeu ser una de vosaltres i us sentiríeu molt soles si us passes el que li ha passat a ella. No som perfectes i ens equivoquem, però els amics normalment entenen els nostres errors i ens ajuden a posar-hi solució, no s'atrinxeren a lluitar contra nosaltres!!
Feu-me cas i demaneu-li perdó per aquesta reacció tan exagerada, ja veureu com després ella també us dirà el que sent. Però si l'acuseu no ho farà mai!!
ÀNims!!
Marina Marull, psicòloga InterPersonal Vic, www.interpersonal.cat