Desc.
Hola, tinc 26 anys i volia fer una consulta.
Molts cops he escrit a l'apartat d'alimentació, però esk sempre m'acaben dient lo mateix...que hi vagi...però és que no crec que tingui que anar pq penso que no tinc cap tca..i tampoc podria anar pq un cop que vaig dir que aniria li vaig dir a me mare qje volia anar i en principi va dir que vale, però després em va dir que no... Que ja anava amb una psicòloga i psiquiatra...
Però estic farta... No sé què fer... Jo no tinc cap tca pq jo menjo vale? I sempre em vull aprimar i em dic, si avui no menjaré tal coses ni pa i això i el final acabo fent afartaments...i estic anant al camí de 90kg... I he anat a una infermera per perdre pes i no em funciona...fa anys, mooolts anys vaig anar amb una infermera i amb ella sí que va anar bé... I em vaig aprimar 10kg i després pel meu compte 5kg més vaig aprimar...
Hi ha cops que penso que no passa res, però després em descontrolo i em desespero...no sé què fer.. en teoria la meva psico és especialitzada en tca em va dir, però esk no en parlem mai ni res... I demà tinc psiquiatra i li voldria comentar però segurament que no em sortirà com dir-li o pensaré que no és important o lo que sigui...
Laura Centellas

Hola!
Els TCA són molt mes que “no menjar”. Una persona amb un trastorn de la conducta alimentaria és aquella que te una gran preocupació en relació al seu pes, la seva imatge corporal i l’alimentació, entre altres.
Tens moltes ganes d’estar bé i això es super important, però també es necessari que confiïs i que et deixis orientar per les professionals.  Si ja vas a la psicòloga és important que tinguis confiança amb ella, i li puguis explicar les teves preocupacions. I el mateix amb la psiquiatra.
Sí per tu és important, per elles també ho serà. Cal que tinguis confiança amb les professionals que t’estan atenent. Un bon vincle facilita el tractament. Parla-ho amb elles, exposa les teves pors, les teves preocupacions i segur que et poden ajudar. Però si no els hi dius, no saben llegir la ment. El millor es que ho parlis amb elles. Si et costa pots fer-los un escrit explicant-los com et sents.
Per qualsevol cosa seguim aquí, d’acord?
Una abraçada!
La Laura Centellas