la regla i el sexe...
Hola! tinc 12 anys, tinc un dubte, i amb els pares no m'hi atreveixo a parlar sobre aquest tema... El meu dubte és que en algun lloc m'han dit que fins que no tens la regla no pots fer sexe, i en algun altre lloc em diuen el contrari, estic una mica confusa.
Gracies per a la vostra atenció! :)
Laura Centellas

Hola,
Tenir la menstruació no limita o permet que es puguin o no tenir relacions sexuals. El que sovint es diu, de forma equivocada és que si no t'ha baixat la menstruació mai no hi ha risc de'embaràs. I sí que és possible ja que a l'adolescència en algun moment ovularem per primer cop i 14/15 dies més tard menstruarem per primera vegada, per tant, pot ser possible un embaràs si just coincideix.
També és important que s'utilitzi el preservatiu igualment, ja que ens hem de prevenir d'Infeccions de Transmissió Sexual.
També cal que tinguis en compte que tenir relacions sexuals compartides i si hi ha penetració pot tenir conseqüències a curt, mig i llarg termini i hem de tenir clares de decisions que prenem, ja que haurem de fer-nos responsables de les conseqüències que puguin ocórrer.
Si tens qualsevol altre dubte, aquí estem!
Una abraçada i gràcies per escriure'ns!
Helena Angel
Psicologia - Sexualitat - Parella
@Helenangelpsico
">www.helenaangel.com
La Laura Centellas