psicòleg
vull anar al psicòleg perquè vull esplaiar-me i crec que necessito ajuda tinc moltes coses dins però no les explico perquè sento que molest, el problema és que no sé com dir-ho als meus pares. m'agradaria saber com did-ho
Laura Centellas

Hola!
Primer de tot et volem dir que ser conscient que tens un problema i necessites ajuda és molt valent.
Et proposem alguns tips per poder dir a casa que vols anar al psicòleg.
• Busca un moment tranquil a casa, en el que et sentis cómoda i segura.
• Si ho prefereixes li pots dir primer a un i després a l’altre, de manera individual.
• Si parlant et costa, pots deixar-los una nota exposant la teva necesitat d’explicar-los alguna cosa, i deixar que siguin ells qui iniciïn la conversa.
• Sigues clara i exposa a la familia què et preocupa, explicant que tu sola no ho saps/pots gestionar.
• Pots començar amb frases com: “puc parlar amb tu? Des de fa un temps sento que alguna cosa em preocupa i crec que necessito parlar amb una professional sobre això”
És probable que ells hagin notat alguna cosa i no necessitis donar gaires explicacions ni detalls. I també és normal que et preocupis per com s’ho prendrà la família, tot i que la majoria recolzen als seus fills/es quan se n’adonen que alguna cosa us està passant.
Esperem que et serveixi d’ajuda.
Una abraçada
La Laura Centellas