xantatge emocional
Hola! Com puc marcar limits amb una persona que crec q em fa xantatge emocional? Poc a poc vaig millorant pero a vegades no em sento tan valent... Quins consells em donarieu? Mercii
Laura Centellas

Hola!
El xantatge emocional és una manera de violència i no l’hem de normalitzar.
Si ets conscient que ets víctima de xantatge emocional el primer límit que has de posar és el físic, és a dir, prendre distància amb aquesta persona que et manipula, ja que això et podria fer ser cada vegada més depenent.
Per posar límits a algú cal que aprenguis a dir no a les coses que no t’agraden, i ser ferm en la decisió. No cedir a les seves demandes, tot i la possible por a que s’enfadi.
D’altra banda, el fet de posar límits serveix per respectar-nos a nosaltres mateixos, ja que si no et respectes a tu mateix, els altres tampoc ho faran.
Hauràs de valorar realment si aquesta relació t'aporta més benestar o més malestar.
Una abraçada
La Laura Centellas