Primer cop
Hola!
M'estic parlant amb un noi amb el qual hi hagut tonteig ja de per si i hem parlat de tenir relacions i tal... el cas és que jo tinc moltes ganes però em fa por que no gaudeixi o que jo faci el ridicul pel tema del mal i tot això (cal recalcar que tema tampax per exemple, tot i que ho intenti em segueix fent mal, llavors no em vull imaginar la penetració...)
Si poguessiu donar-me un consell, seria de gran ajuda, gràciesss!!
Laura Centellas

Hola,
En primer lloc et diríem que estiguis tranquil·la, sovint aquestes anticipacions ens fan pensar en tot allò que pot sortir malament i no ens ajuda a sortir d'aquesta preocupació.
En cap cas faràs el ridícul, només faltaria. Seria important millorar el teu autoconeixement, a través de l'autoexploració, i valorar aquest dolor que expliques que sents amb els tampons. Et passa també amb la introducció d'un dit? Ho has comentat amb la ginecòloga o la llevadora? Has provat amb mides diferents de tampons? Has revisat que el portis correctament posat?
T'animem a agafar un mirallet i observar bé els teus genitals, les seves parts, i conèixer millor el teu cos. Toca amb els teus dits i detecta si hi ha algun punt on et faci mal, quines sensacions agradables sents... Pensa que a vegades els mateixos nervis, poden tensar la musculatura de la zona, disminuir la lubricació i fer que la penetració (d'un dit, un tampó o el penis) resulti dolorosa.
Si tot i així el dolor continua, estaria bé fer una valoració per la ginecòloga/llevadora i una fisioterapeuta de sòl pelvià per valorar que tot està correctament i si hi ha alguna causa física que expliqui aquest dolor.
Una abraçada ben forta i moltes gràcies per la confiança!
Mariona Busto
Psicologia - Sexualitat - Parella
@marionabusto
La Laura Centellas