No se que fer
hola bon dia, soc un noi de 14 anys i realment porto desde petit amb ganes del suicidi i aquest any he començat a fer-me uns cuants talls.
Encara que per voluntat propia ho he acabat deixant les constants burles dels meus amics sobre la meva relació amb la meva "parella" em provoca ganes de tornar a fer constantment. A part els meus pares sempre estem provocant conflictes entre nosaltres i la confiança que tenia abans per ells s'ha esborrat.
L'única cosa que impedeix que volgui deixar-ho tot es la meva parella, però que viu en un altre poble a una hora de Barcelona i gairebé no ens veiem. Fa un parell de dies no vaig poder aguantar i li vaig comentar a la meva mare però com que sempre estem enfadats l'únic que vaig aconseguir va ser fer-la enfadar més. M'agradaria tenir a la meva novia al meu costat cada dia però per a nosaltres es imposible de realitzar.
Per altra banda, no soc capaç de dir-lis als meus amics que part del meu patiment es a causa d'ells i de el "bullyng". No es que directament m'apartin, sino que no es preocupen massa per mi i tampoc em fan cas i practicament no els importo massa.
No ser que fer i necesito ajuda...
Gracies
InterPersonal

Hola!! Anem a pams? Primer, tens nòvia!! això és una molt bona notícia perquè vol dir que no tooooot et va malament, per tant tens on agafar-te i on sentir-te estimat i valorat. Agafa't aquí mentre lo altre no funcioni. Segon: amics, dius que no t'aparten sinó que no es preocupen per tu, doncs gira la truita, no esperis que siguin ells els que et vinguin al darrera perquè no ho faran, acosta't tu, interessat per ells, pels seus problemes, per les seves vides, comparteix aficions amb ells, si no t'hi sents còmode, busca altres amics, apuntant-te a activitats extraescolars on puguis conèixer altra gent, gent nova amb qui puguis començar de zero i no intentis començar una amistat explicant el pitjor de tu, sinò el millor, la part de tu que et fa una persona especial i diferent. Tercer: els teus pares: esteu sempre enfadats? Doncs això a de canviar com sigui, i els canvis sempre comencen per un mateix, no esperis que ells canviin abans has de canviar tu, d'actitut, és clar! Ells estan sempre empipats, doncs tu mostra't alegre, optimista, no t'hi enfrontis, diga'ls-hi que desitjes estar bé amb ells i que faràs el que calgui per aconseguir-ho, potser no et creuran a la primera però a mesura que notin que el que dius és cert, tambè aniran canviant, ja ho veuràs.
T'envio molts i molts ànims i molta energia i desitjo que comencis a veure l'ampolla mig plena enlloc de mig buida!!!
Marina Marull, psicòloga a InterPersonal Vic, www.interpersonal.cat