no valc res?
Holaa, tknc un problema. Hos explico. Qua vaig començar al cole tenia bastanta autoestima i amor per a mi mateixa pero al cole, hem comparo amb els meus companys i amics sobretot i hem sentó fatal, se que no me de comparar, pero es inevitable. No es algo de estética, el meu fisic m'encanta, pero es de adintre, sentó que soc mala persona i completament una inútil,i que si moris, encara q crec que tinc molts bons amics, no tardarían en superar-ho. No se que fer,pero per exemple a la hora de cátala, tots els meus amics ho fan tot sense problemes i ami en canvi hem costa molt tot. Les meves notes no son dolentes, ja que he tret 2 exelents i lo demes notable, pero tambe hem vaig pasar tot el trimestre estudiant sense parar, agobiant-me i plorant cada día porque hem sentía insuficient perq potser mentres jo hem pasava les tardes estudiant la altre gent no feia res i treia molt bonesnotes. Pero a les vacantes de Nadal he estat la nena mes feliç del mon. Es culpa de la escola? tambe tinc molta por de tornar a la rutina del trimestre passat,potser sembla una tontería pero ho vaig pasar molt malament i no vui tornar a descontrolarme. TMbe, sentó que els meus amics hem deixen de banda, quan parlo, moltws vegades m'interrompeixen i no hem fan cas, els hi dic algo i hem diuen q ja ho sabien i hem giren la cara, i quan es algo de fer en parelles, ells s'ajunten i hem diuen que m'esperi i después ho faran amb mi. Sento que lo que li dic a la gent no li importa, i que 3s millor que m'ho quedi tot per a mi i no digui res.
Moltes gracies per el servei que feu,ja que algunes vegades hos he enviat misatges i meu ajudat.
Laura Centellas

Hola!
Primer de tot gràcies per tornar a confiar en nosaltres i explicar-nos les coses que et preocupen ara mateix.
L’autoestima no es centra només en el físic, l’autoestima és més global, inclou les teves habilitats, la teva competència acadèmica, la teva part més social, el teu caràcter, la teva personalitat, el teu físic... L’autoestima no és estable en el temps, de manera que pot ser que hagis notat un canvi, ja que els factors externs (com pot ser l’institut o els/les companyes) ens influeixen a nivell emocional. Has d’acceptar que pots tenir alts i baixos.
Pel que fa a l’inici del trimestre, intenta marcar-te una rutina d’estudi, busca estones per estudiar i fer els deures cada dia i també intenta trobar moments per fer coses amb els amics. És important que t’organitzis i no et deixis portar per aquests pensaments.
Referent als amics, intenta parlar amb ells, explica’ls com et sents quan fan aquestes coses i amb les seves respostes valora què vols fer, seguir amb la relació? Passar pàgina? Intentar actualitzar-la?
Una abraçada!
La Laura Centellas